امور زیربناییتعاون و اشتغال

معاون وزیر اقتصاد:بهبود فضای کسب و کار ضرورت رونق تولید است

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بهبود فضای کسب و کار مهمترین الزام رونق تولید در کشور است که به همین علت این وزارتخانه مهمترین نهاد در تحقق شعار سال محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «عباس معمارنژاد» روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ادارات زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی، افزود: نهادهای زیرمجموعه این نهاد از جمله گمرک، بانک، بیمه و مالیات اثرگذاری قابل توجهی در رونق تولید دارد و می توانند به ترتیب با تسهیل در ورود و خروج کالا، تامین مالی مناسب و حمایت های بیمه ای و مالیاتی در بهبود وضعیت بخش صنعت موثر باشند.
وی بر لزوم توجه بانک ها به بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد بنگاه های سطح کشور کوچک و متوسط است و ۵۰ درصد تولید صنعتی کشور نیز توسط این بنگاه ها صورت می گیرد که البته این بنگاه ها نیز بیشترین گرفتاری مالی را دارد و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی از فعالیت ۱۶۰ گمرک در کشور خبر داد و اضافه کرد: این گمرکات می تواند با تسهیل در ورود و خروج کالاها به ویژه در حوزه صادرات نقش خود را در راستای رونق تولید ایفا کند.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم وزیر اقتصاد و دارایی، اقتصاد هوشمند است، بیان کرد: امروز نسل جدید می خواهد از طریق تلفن همراه همه کارهای روزمره و اقتصادی خود را انجام دهد که ما نیز باید به این مسیر حرکت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه بر تفویض اختیار هزینه – درآمد به استان ها تاکید کرد و گفت: این امر می تواند به توسعه اقتصادی در بسیاری از استان ها منجر شود.
رضا حسینی افزود: می توان به تناسب ظرفیت هر استان بسته توسعه طرح ریزی کرد که آذربایجان غربی در این خصوص آمادگی لازم را دارد.
وی اضافه کرد: در برهه کنونی، تجارت خارجی ماموریت کلیدی مدیران حوزه اقتصادی در آذربایجان غربی است که در مسیر آن، مراکز لجستیک و زنجیره صنایع تبدیلی را باید توسعه دهیم و برای آن اهتمام همه مدیران و بخش خصوصی ضروری است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری فرمودند؛ ایشان همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند و ابراز امیدواری کردند با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا