امور زیربناییبانکراه و ساختمان

بازار کساد املاک بالای ۱۰۰ متر؛ خانواده ها به دنبال ملک زیر ۸۰ متر هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های متولی باید تمام تمرکز خود را در راستای تولید و توانمندسازی خانوارها برای خرید ساختمان های زیر متراژ ۸۰ متر قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی بانک مسکن برای تدوین بسته رونق و افزایش تسهیلات در این حوزه، گفت: به نظر من در شرایط کنونی افزایش محدود تسهیلات مسکن تأثیر کلانی در بهبود وضعیت این حوزه ندارد، اما در هر صورت این اقدام نیز یک قدم مثبت برای افزایش رونق در بازار مسکن محسوب می شود.

لیزینگ مسکن
تسهیلات مسکن باید به میزان ۵۰ درصد قیمت ملک تعیین و ارائه شود

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بیشتر کشورها، تسهیلات مسکن به میزان ۵۰ درصد قیمت ملک تعیین و ارائه می شود، اما در ایران میزان وام مسکن بسیار پایین تر از قیمت مسکن است.

مردم توان خرید مسکن ندارند/ اجبار خانواده ها به اجاره نشینی به جای خرید مسکن

وی گفت: در یک سال اخیر قیمت مسکن به ویژه در کلانشهرها بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است و امروز مردم و خانواده ها با وضعیت کنونی قیمت ها، توان خرید ملک نداشته و مجبور به اجاره نشینی می شوند.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی تولید داخل به بهانه بالا رفتن نرخ ارز/ پای دلالان در میان است

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، بالا رفتن غیرکارشناسی مصالح و تجهیزات ساختمانی است، زیرا شاهدیم که بسیاری از تجهیزات داخلی نیز با نرخ ارز قیمت گذاری می شوند، این در حالی است که نرخ ارز تأثیری در قیمت این تجهیزات نداشته و تنها دلالان عامل تشدید قیمت ها در این بخش هستند.

شرایط ورود سرمایه گذاران به بخش تولید مسکن چیست؟

خسته بند افزود: قطعا با اعمال سیاست های درست و کارشناسی در جهت رونق گرفتن بازار مسکن، در آینده ای نزدیک شاهد ورود سرمایه گذاران به بخش تولید مسکن خواهیم بود، اما در شرایط کنونی این بازار جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران ندارد.

بازار کساد املاک بالای ۱۰۰ متر؛ خانواده ها به دنبال ملک زیر ۸۰ متر هستند

وی ادامه داد: امروز وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های متولی باید تمام تمرکز خود را در راستای تولید و توانمندسازی خانوارها برای خرید ساختمان های زیر متراژ ۸۰ متر قرار دهند، در شرایط کنونی واحدهای بالای ۸۰ تا ۱۰۰ متر دیگر متقاضی و خریدار ندارد و اکثر مشتریان با توجه قیمت بازار، به دنبال خرید خانه با متراژهای کوچک هستند.

تسهیلات باید به تولیدکنندگان و خریداران خانه های زیر ۸۰ متر ارائه شود

به نظر من اولویت کنونی، ارائه تسهیلات به سازندگان و خریداران با اولویت تولید و خرید واحدهای زیر ۸۰ متر است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من اولویت کنونی، ارائه تسهیلات به سازندگان و خریداران با اولویت تولید و خرید واحدهای زیر ۸۰ متر است.

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا