امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توزیع نهاده های دامی رضایت بخش نیست

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: بخش دولتی در تامین واردات نهاده های دامی شاید خوب عمل کرده باشد اما متاسفانه در بخش توزیع مدیریت خوبی در کشور شکل نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مجید موافق قدیری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سالانه ۸۰ تا ۹۰ درصد مواد اولیه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور از محل واردات تامین می شود.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه نسبت به واردات این اقلام طی سال گذشته تلاش های خوبی صورت گرفته اما متاسفانه در بخش توزیع نهاده ها اقدامات مناسبی انجام نشده است در نتیجه بازار امروز با نوسانات شدید قیمتی و در عین حال واحدهای تولیدی شیر، گوشت و تخم مرغ با کمبود نهاده مواجه هستند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: مشکلات مرتبط با بحث تامین و توزیع نهاده های دامی بارها به وزارت جهاد کشاورزی به خصوص معاونت ها امور دام و بازرگانی این وزارتخانه منعکس و مدیران مربوطه نیز درصدد رفع مشکلات مزبور هستند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: صدورآئین نامه ها و بخشنامه های متفاوت و متناقض، تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، ایجاد رانت و فساد ناشی از اختلاف قیمت بیش از صد درصدی نرخ ارز دولتی و آزاد و بسیاری موارد و مسائل دیگر امروز دست به دست هم داده تا دامداران، مرغداران و آبزی پروران نتواند به مواقع خوراک مورد نیاز واحدهای تولیدی خود را تهیه و تامین کند.

موافق قدیری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر حضرتعالی تصمیم گیری بودید چه اقدامی در راستای رفع چالش های پیشرو این حوزه انجام می دادید، اظهارداشت: حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از روی کالاهای اساسی وعدم مداخله در قیمت گذاری محصولات پروتئینی دو اقدام اساسی بود که بدون شک در این زمینه انجام می شد.

وی یادآوردشد: دولت از پرداخت سوبسید به واردکنندگان و تولیدکنندگان باید به شدت پرهیز کند و اگر بنا دارد به مصرف کنندگان بویژه از طبقات آسیب پذیر جامعه حمایت کند این سوبسید را به آنان اختصادص دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا