صنعت، معدن، تجارت

روابط بازرگانی تهران و باکو تسریع می شود

دبیر اتاق مشترک ایران و آذربایجان گفت: توسعه روابط بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان با راه اندازی مرکز تجاری ایران در باکو تسریع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین وثوقی ایرانی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به افتتاح مرکز تجاری ایران طی روز گذشته با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در باکو افزود: این مرکز در طبقه هفدهم مرکز تجاری چنار پلازا در بزرگراه حیدرعلی اف شهر باکو واقع شده است.

وی همچنین اظهارداشت: این مرکز یک شرایط خیلی خوبی به لحاظ موقعیت مکانی دارد چرا که در جنب بزرگراه فرودگاه بین المللی، نزدیک متروی کوراوغلی ، رو به روی صندوق نفت و همینطورجنب آسان خدمت آذربایجان قرار دارد.

همچنین بخوانید

دبیر اتاق مشترک ایران و آذربایجان گفت: مرکز تجاری ایران در باکو ۲۸۰ متر مربع وسعت دارد و می تواند وظایف متعددی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: سه سطح فعالیت از قبیل «دفتری»، «دفتری، مشاوره ای و بازاریابی» و «مشاوره ای، بازاریابی و نمایشگاه دائمی» برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

وثوقی ایرانی اظهارداشت: خوشبختانه پس از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان نزدیک به دو ماه پیش اتاق بازرگانی مشترک آذربایجان و ایران هم تشکیل شد.

وی گفت: دیروز همزمان با راه اندازی مرکز تجاری ایران در باکو دفتر اتاق بازرگانی مشترک آذربایجان و ایران نیز مورد افتتاح قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: ارتباطات بین تجار و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ایرانی و آذری از طریق بخش خصوصی در ایران بوسیله اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان و در کشور جمهوری آذربایجان از سوی اتاق بازرگانی مشترک آذربایجان و ایران ارتقا و توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: وظایف مراکز تجاری کمی بیشتر از اتاق های مشترک بازرگانی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا