بورسبورس اوراق

فاینکس، چرخه فرهنگ سازی و تعاملات بین المللی

رییس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از سطح گسترده تعاملات بین المللی در بزرگترین محفل اقتصادی سال ۹۸ ایران خبر داد و عنوان کرد: دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه پرقدرت تر از همیشه از فردا دوم اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود و در این رویداد مهم نمایندگانی از کشورهای انگلیس، سوییس، عمان، اردن، سوریه بلغارستان و آلمان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در تشریح ابعاد بین المللی فاینکس دوازدهم  گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی، توسعه سواد مالی و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری، افزایش سطح تعاملات بین المللی خانواده بازار مالی کشور، رویکرد نمایشگاه دوازدهم است.

رییس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه افزود: با همین رویکرد مذاکرات گسترده ای با نهاد های مالی مطرح دنیا انجام شد و اهمیت فاینکس ۲۰۱۹ و جایگاه بین المللی آن، چندین نماینده از کشورهای مختلف را برآن داشت تا حضور خود در این رویداد را قطعی کنند.

یاسر فلاح با بیان اینکه در گام اول دو موسسه بزرگ بین المللی به فاینکس ۲۰۱۹ پیوستند، گفت: انجمن بین المللی روابط عمومی IPRA و شرکت ARJAN CAPITAL  با هدف برگزاری کارگاه آموزشی در فاینکس دوازدهم حضور دارند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: به دعوت سازمان بورس و اوراق بهادار خانم استو روا (STAVREVA)، رییس انجمن بین المللی روابط عمومی برای اولین بار به ایران سفر می کند. از آنجا که انجمن بین المللی روابط عمومی دارای کرسی در مجمع عمومی سازمان ملل است، قطعا این حضور وجهه بین المللی کل اقتصاد کشور از جمله بازار مالی را متحول می کند. این حضور به انتشار و انعکاس هرچه بیشتر فعالیت نهاد های مالی و اقتصادی ایران در سطح جهانی کمک خواهد کرد و به کلام دیگر مسیر بهره برداری از ظرفیت های انجمن روابط عمومی در فضای بین المللی هموار است.

رییس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به حضور شرکت ARJAN CAPITAL   در فاینکس دوازدهم اشاره کرد و گفت: شرکت انگلیسی  ARJAN CAPITAL نیز در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور دارد و آندریاس شورآتز، مدیر عامل این شرکت که ملیت سوییسی دارد به همراه تیم اقتصادی خود یک کارگاه آموزشی را برگزار می کند.

یاسر فلاح به حضور نمایندگان سایر کشورها اشاره و عنوان کرد: معاونین و مدیران ارشد بورس عمان، نمایندگانی از نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه و نمایندگانی از کشور بلغارستان، سوییس و آلمان نیز به ایران سفر می کنند و در فاینکس دوازدهم حضور دارند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به حضور مدیران ارشد بازار سرمایه اردن نیز اشاره کرد و افزود: طی فرآیند آماده سازی فاینکس دوازدهم میهمانانی از بورس اردن برای حضور در فاینکس ۲۰۱۹ اعلام آمادگی کردند. حضور نمایندگانی از بورس اردن در ایران برای اولین بار رقم خورده و پیش از این ارتباط ویژه ای میان بازار سرمایه دو کشور وجود نداشت.

رییس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در پاسخ به این سوال که چه مکانیزمی برای ارتباط مستقیم مشارکت کنندگان داخلی فاینکس و نمایندگان سایر کشورها پیش بینی شده، گفت: برنامه بازدید نمایندگان خارجی از غرفه های فعال در فاینکس دوازدهم پیش بینی شده و ما هم در حال تدارک برگزاری جلسات مشترک با میهمانان خارجی و نهاد های مالی مرتبط هستیم.

یاسر فلاح به یکی دیگر از رویداد های مهم فاینکس در سطح بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: یک کارگاه تجاری تحت عنوان راهکار ها و مسایل ارتباطات تجاری بین المللی ایران که ویژه تجار و بازرگانان است با همکاری صندوق ضمانت صادرات و با حضور نمایندگانی از سایر کشور ها برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پایان گفتگو با سنا، یادآور شد: فردا دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک بیمه با مشارکت نزدیک به ۳۲۰ بنگاه و مجموعه اقتصادی کار خود را آغاز می کند و تا روز پنجشنبه میزبان مخاطبین است.

یاسر فلاح افزود: فاینکس دوازدهم مجموعه‌ای از اقدامات، دستاوردها و برنامه های آتی بازار مالی کشور را به آحاد جامعه معرفی می کند و از سوی دیگر سطح ارتباطات سرمایه‌گذاران، سپرده‌گذاران و همه فعالین بازار پول و سرمایه را گسترش می دهد و مخاطبان می توانند از مسیر باز تعاملات بین المللی فاینکس دوازدهم به بهترین شکل بهره برداری کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا