ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وضع قوانین دست‌وپاگیر برای بازی‌های آنلاین

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که چین برای بازی‌های آنلاین قوانین سختگیرانه جدیدی را به تصویب رسانده تا بر محتوای خشونت آمیز و غیراخلاقی آنها نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، از آنجایی که بازی‌های آنلاین و اینترنتی در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران و علاقمندان به گیمینگ برخوردار شده است، بسیاری از کارشناسان در حوزه‌های مختلف از آثار منفی که محتوای این بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بر روح و روان کاربران بگذارد، سخن گفته و گزارش‌های طولانی تهیه و منتشر کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که تاکنون نتوانسته‌اند جلوی شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های مذکور را بگیرند و یا موجب بهبود محتوای آنها شوند. بنابراین برخی از کشورها به فکر وضع و اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای عرضه، انتشار و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای افتاده‌اند تا بتوانند تا حد زیادی از تأثیرات و تبعات منفی آن جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس گزارش وب سایت Engadget، چین که به سانسور کردن محتوا و همچنین اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مختلف در جهان شهرت دارد، حالا تصمیم گرفته است که برخی قوانین جدید را برای بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای تصویب کند که در آن محتوای خشونت آمیزی همچون خون، جسد، جنگ و قمار در بازی‌های آنلاین و اینترنتی همگی سانسور و متوقف شوند. بر اساس همین محدودیت جدید، از این پس تمامی بازی‌های آنلاین و اینترنتی با چنین مضامینی ممنوع خواهند شد.

همچنین بخوانید

بازار چین که برای توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای همواره بازار پر سودی به شمار می‌رفته است، حالا به نظر می‌رسد که با وضع و اعمال قوانین و مقررات جدید در این کشور، وضعیت سخت و دشواری برای آنها بوجود بیاید و راه برای آنها ناهموار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا