بین الملل

سفر نمایندگان کره‌جنوبی به آمریکا در مورد معافیت از تحریم ایران

گروهی از مقامات کره‌جنوبی این هفته راهی واشنگتن می‌شوند تا در مورد تصمیم جدید واشنگتن جهت تمدید نکردن معافیت‌های تحریم‌های ضد ایرانی برای کره‌جنوبی و ۷ واردکننده دیگر نفت ایران، مذاکره کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، گروهی از مقامات کره‌جنوبی این هفته راهی واشنگتن می‌شوند تا در مورد تصمیم جدید واشنگتن جهت تمدید نکردن معافیت‌های تحریم‌های ضد ایرانی برای کره‌جنوبی و ۷ واردکننده دیگر نفت ایران، مذاکره کنند. این نمایندگان که رهبری آنها به عهده یون کانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزیر خارجه کره‌جنوبی می‌باشد، با همتایان آمریکایی خود دیدار خواهند کرد تا مواضع واشنگتن در مورد خاتمه دادن به معافیت‌های واردکنندگان نفت ایران را با جزئیات مورد گفتگو قرار دهند.

یکی از مقامات وزارت خارجه کره، بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت: هدف ما در این سفر هم‌فکری و مشورت است. این چیزی است که ما سعی خواهیم کرد انجام دهیم.

ایالات متحده معافیت‌های ۱۸۰ روزه‌ای را برای کره‌جنوبی و ۷ کشور دیگر صادر کرده بود تا بدون مواجهه با تحریم‌های آمریکا، از ایران نفت وارد کنند.
مقامات کاخ سفید دوشنبه شب اعلام کردند که دیگر این معافیت‌ها را تمدید نخواهند کرد. به این ترتیب ممنوعیت واردات نفت از ایران از سوم ماه می اجرایی خواهد شد.

این تصمیم آمریکا نگرانی‌هایی را در بین پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی کره‌جنوبی ایجاد کرده است. این صنایع به واردات نفت از ایران، به ویژه نوعی نفت خام فوق‌سبک که به آن میعانات گازی می‌گویند، وابستگی سنگینی دارند.

دولت کره‌جنوبی بلافاصله پس از اعلام تصمیم جدید واشنگتن، در بیانیه‌ای گفت که تا پایان ضرب‌الاجل ماه می، به تلاش‌های خود برای تمدید معافیت کنونی ادامه خواهد داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا