صنعت، معدن، تجارت

نعمت زاده: با تفکیک صمت اتفاق خاصی برای رونق صادرات نمی‌افتد

نعمت زاده که ۸ سال وزیر صنایع در دولت سازندگی (پیش از ادغام) و ۴ سال وزیر صنعت، معدن و تجارت (پس از ادغام) بوده، نظر متفاوتی نسبت به ماجرای احیاء وزارت بازرگانی و تفکیک وزارتخانه صمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در واکنش به موضوع تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، اظهار کرد: من تصور نمی‌کنم که با تفکیک وزارتخانه‌ها صنعت، معدن و وزارت بازرگانی اتفاق خاصی برای رونق صادرات بیفتد.

وی با بیان اینکه در این موضوع، نظر بزرگان صائب است گفت: با این حال ما تجارب خود از فعالیت ۵۰ ساله‌مان در این حوزه و تجارب سایر کشورهای دیگر دنیا را داریم و باید از آن‌ها استفاده کنیم.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حدود ۹۰ سال گذشته بارها موضوع تفکیک و ادغام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مطرح بوده ولی هیچوقت مشکلات اقتصادی در حوزه‌های مورد نظر حل نشده و مشکلات همچنان باقی است.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این بین، نوع نگاه و طرز تفکر نسبت به این مشکلات و موضوعات از این دست است که تنها با تغییر این طرز تفکر می‌توان به حل مشکلات امیدوار بود.

وی در پایان گفت: موضوع مهم آن است که در اقتصاد امروز کشور، صادرات باید محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و تمام طرح‌ها با تکیه بر این اصل و در حمایت از صادرات ارائه شود تا به رونق تولید منجر شود و مشکلات در این بخش حل و فصل شود.

تفکیک بخش تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی و احیاء مجدد وزارت بازرگانی موضوعی است که این روزها به شدت در محافل اقتصادی مورد بحث است و با تصویب طرح تفکیک در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، داغ‌تر شده است.

منبع
تسنیم،

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا