ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی جدیدی که از دو طرف تا می‌شود!

رسانه‌های کره جنوبی به تازگی اخبار و گزارش‌هایی را مبنی بر تلاش سامسونگ برای تولید گوشی‌های تاشو که نمایشگر آنها از دو طرف تا می‌شوند، خبر داده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سامسونگ و هواوی به عنوان دو غول تکنولوژی و شرکت تولیدکننده موبایل در جهان که در زمینه توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو تلاش‌های زیادی کرده و سرانجام دو مدل گوشی جدید مجهز به صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر را معرفی و رونمایی کردند، حالا بر اساس اخبار جدیدی که برخی از رسانه‌ها در کره جنوبی منتشر کرده‌اند، انتظار می‌رود پروژه بعدی این شرکت تولید گوشی‌های تاشویی است که نمایشگر آنها از دو طرف خم می‌شوند.

با اینکه هنوز سامسونگ این اخبار را رد یا تأیید نکرده است، به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری عملی سازی چنین پروژه و طرحی با توجه به عدم موفقیت این شرکت در عرضه به موقع گلکسی فولد و به مشکل برخوردن صفحه نمایش آن، بسیار دشوار و تا حدی غیر ممکن خواهد بود.

همچنین بخوانید

این دو طرح مفهومی که تحت عنوان G-type و S-type شناخته شده‌اند، دو قسمت از صفحه نمایش به سمت داخل تا می‌شوند. این در حالی است که در طرح دیگر یعنی S، صفحه نمایش مانند طرح G به سه قسمت مساوی تقسیم می‌شود و یک سوم آن روی صفحه میانی قرار گرفته و قسمت دیگر در زیر این صفحات جای می‌گیرد.

هر دو این دو طرح بزرگ‌تر از صفحه نمایش ۷.۳ اینچی در حالت تا نشده هستند که یکی از آنها در حالت خم، ۸ اینچ و دیگری نیز دارای ۱۳ اینچ صفحه نمایش خواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت سی نت، البته به گفته این کارشناسان، همه این طرح‌های مفهومی تنها در صورتی تبدیل به ایده‌های عملی خواهند شد که سامسونگ بتواند مشکل گلکسی فولد خود را برطرف کرده و اعتماد کاربران به گوشی‌های تاشو را به خود جلب کند. در غیر این صورت، گوشی هوشمندی که نمایشگر آن از دو طرف تا شود نیز بدون شک با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد و اعتماد کاربران به کلی به چنین محصولاتی از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا