امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش ۵۰ درصدی تأخیر پروازهای نوروزی هما نسبت به نوروز سال قبل

هما اعلام کرد: با انجام بیش از هزار و ۶۰۱ پرواز نوروزی، بیش از ۱۵۷ هزار مسافر در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس آمار، سهم پروازهای داخلی از تعداد مسافر جابه‌جا شده در این ایام بیش از ۸۳ هزار مسافر بوده که ضریب ظرفیت صندلی در این بخش بیش از ۷۵ درصد را نشان می‌دهد.

در پروازهای بین المللی نیز تعداد ۷۴ هزار مسافر با انجام ۴۹۸ پرواز در شبکه بین‌المللی هما جابه‌جا شده‌اند. ضریب ظرفیت مسافر حمل شده در این بخش ۷۰ درصد بوده است.

همچنین در این ایام مقدار ۴۵۳ تن بار و مرسولات پستی توسط پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) حمل شده است. بیشترین بار در این مدت در شبکه پروازی بین المللی حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کاهش مقدار کل تأخیرات پروازهای مسافری از نکات قابل توجه پروازهای نوروزی سال جاری بود. به طوری این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است که حاصل برنامه ریزی مناسب و هماهنگی کامل مجموعه ایران ایر در انجام پروازهای به موقع بوده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا