انرژی

ترومپت ناکوک ترامپ

در جهان معاصر هیچ پدیده ای اندازه ترامپ برای بشریت جدید و در عین حال عجیب و شگفت انگیز نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، درست در قلب و مرکز نظام سرمایه داری فردی به ارکان اصلی قدرت رسید که تفکری کاملا ضد سرمایه داری و تجارت آزاد دارد.

ترامپ حامل یک باور و ایدئولوژی ملی گرایی افراطی و تهاجمی است که برای جهان و نظام جدید تهدید و خطری بزرگ محسوب می شود.

همچنین بخوانید

امروز با گذشت قریب به سه سال از زمامداری ترامپ، روح و هسته اصلی تفکر ترامپ برای نخبگان و جامعه دانشگاهی و رسانه ای عیان شده است. در نظام جهانی که تقریبا دویست کشور در دنیا را شامل می شود کمتر رهبر و دولتی می توان یافت که موافق مراد و تفکر ترامپ و سیاست هایش باشد. تنها رژیم صهیونیستی و عربستان بن سلمان است که پیرو و حامی سیاست های افراطی رئیس جمهور آمریکا هستند.

حمایت این دو رژیم خود گویای افراط گرایی و مسیر غلط و خطرناک سیاست های ترامپ است.

قصد این نوشتار بیان رویکردهای ترامپ و مخالفت های جهانی نیست بلکه به دنبال واکاوی تشابه اسمی ترامپ با ترومپت است. این تشابه اسمی گرچه تصادفی است اما در نوع خود می تواند حامل معناها و پیام های جدی داشته باشد.

ترومپت یکی از سازهای معروف جهان است. این ساز مدل ساز های برنجی- بادی است که در محدوده سوپرانو، زیرترین صدا را در بین سازهای بادی برنجی می‌تواند تولید کند.

رجزخوانی ها و تهدیدهای گاه و بیگاه اش برای کشورها و رهبران دنیا در ذهن تداعی‌گر نوت‌ها و صدای تولید شده از ترومپت است. اما تفاوت ترامپ با ساز ترومپت در ناکوک بودن و ناهمخوان بودن صوت هایش است.

ترامپ بدون دعوا و جار و جنجال، از هویت واقعی اش فاصله می گیرد. همان طور که ساز ترومپت برای نواختن نوت ها و آهنگ های خاص و زیبا ساخته شده است، فلسفه سیاسی ترامپ و حضورش در راس هرم قدرت آمریکا برای ایجاد آشوب و شیپور منازعات و درگیریهاست.

به همان نسبت که وزن و ترتیب آهنگی دقیق و حساب شده در ساز ترومپت است به همان میزان رفتار ترامپ و صحبت هایش آغشته به مغلطه، تناقض‌گویی و عوام فریبی است. کل هنر ترامپ برای زدن توئیت های بادی و توخالی است.

این توئیت ها گرچه در روزهای اول حضورش در قدرت، بعضی جریان ها در داخل و خارح آمریکا را به حرکت وا می داشت، اما امروز دیگر بر جریان های حامی ترامپ هم ثابت شده که صحبت ها و توئیتهای او صرفا کارکرد رسانه ای و احساسی برای عقده های شخصی خود او دارد. برای همین می گویند در مواجهه و مهار ترامپ نباید در دام پژواک ساز ناکوک ترامپ بیفتیم.

سکوت و صبر در شرایط کنونی کاراترین استراتژی برای مهار ترامپ است. هر چه بخواهیم در برابر رفتار احساسی و پر طمطراق ترامپ فعالانه عمل کنیم به همان نسبت در دام ترامپ گیر می افتیم. تقابل لفظی و کلامی با ترامپ منجر به تند تر شدن صدای ترامپ خواهد شد . باید صبوری به خرج داد و ترامپ را در تنهایی خود رها کرد. صداهای دلخراش ترامپ خواهانی در دنیا ندارد. امروز این صدا مونولوگی است و گذشت زمان باعث حذف و نابودی آن خواهد شد.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا