بورسبورس اوراق

تاکنون بیش از یک میلیون نفر در سجام ثبت نام کرده‌اند/ راه‌اندازی اولین پلتفرم سامانه جامع تسویه معاملات بورس‌های‌کالایی

حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی«سمات»در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه «فاینکس۲۰۱۹» شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران حوزه بازار سرمایه پاسخ داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اینکه به عنوان یک پیش نیاز سامانه سجام را طراحی و پیاده سازی کرده ایم، اظهار داشت: سال گذشته این سیستم راه اندازی شد و تا به امروز بیش از یک میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه در سامانه ثبت نام کرده اند و اطلاعات به روزی از سرمایه گذاران در اختیار داریم.

فهیمی به طراحی سامانه توزیع سود اشاره کرد و گفت: این سامانه که با به کارگیری پیمانکاران داخلی و ظرفیت های شرکت طراحی شده،  ظرف یکی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .

به گفته مدیرعامل سمات، این سامانه قادر خواهد بود سود اوراق بهادار، یونیت های صندوق‌ها، صکوک و اسناد خزانه را دریافت و به صورت متمرکز در حساب بانکی منتخب فرد واریز کند.

 وی با بیان اینکه اولین پلتفرم سامانه جامع تسویه معاملات بورس‌های کالایی در سال ۹۷ راه اندازی شد، افزود:  بخش انرژی این سامانه فعال شده و ارتباط سیستم با بانک ها و سازمان  مرتبط برقرار است.

فهیمی ادامه داد: تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون و  ۸۰۰ هزار کد سهامداری از سوی سپرده گذاری مرکزی صادر شده که ۵۵ هزار کد آن مربوط به  فروردین ۹۸ بوده است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی  با تاکید بر اینکه در سال راه اندازی قرارداد آتی  سبد سهام  عملیاتی شد، اظهار داشت: تا به امروز ۲۸ هزار میلیارد تومان سود بین ۱۴۰ هزار شخص حقیقی و حقوقی سود پرداخت شده و ۹۰ هزار میلیارد تومان خالص تسویه انجام شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا