بانکبانک و بیمه

تسهیلات بانک توسعه تعاون به ۱۲۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون در سال جاری به رقم ۱۲۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان که در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون در مرکز آموزش و پژوهش این بانک سخن می‌گفت بابیان مطلب فوق اظهار داشت: بانک توسعه تعاون موفق به اجرای دقیق تکالیف ملی و دولتی گردیده است و با حداکثر توان و تجهیز کامل نیروها و امکانات، در تکالیف دولتی و ملی مشارکت داشته است و از این حیث بانک توسعه تعاون حائز اعتبار ویژه‌ای گردیده است.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت چهاراصل سلامت، صداقت، شجاعت و شفافیت و اهمیت تسری آن در کلیه رده‌های سازمانی، اجرای راهبردهای هفت‌گانه ابلاغی را در دستیابی به اهداف توسعه‌ای بانک الزامی دانست و در این خصوص افزود راهبردهای هفتگانه بانک شامل: مشارکت فعال در اجرای سیاست‌های بخش تعاون، بهبود و اصلاح ترازنامه و شاخص‌های عملکردی بانک، ارائه خدمات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌ویژه مشتریان بخش تعاون در جهت ایجاد اشتغال و کمک به تحقق شعار “رونق تولید”، استمرار اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اهتمام ویژه بر کار جمعی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و تکریم مشتریان، توسعه و بهبود روابط با فعالان بخش تعاون (اتحادیه‌های ملی و استانی)، توجه جدی به استقرار نظام مدیریت دانش (خلق دانش، اشتراک دانش، به‌کارگیری دانش) می‌باشد که اجرای دقیق آن در سرلوحه فعالیت همه همکاران بانک توسعه تعاون قرار خواهد گرفت.

مهدیان در ادامه به تعامل حداکثری با اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی اشاره نمود و دراین‌باره گفت: اتحادیه‌های تعاونی و جامعه توانگران از پتانسیل مطلوبی برای توسعه عملیات بانکی برخوردار هستند و مسلماً در سال جاری سطح ارتباط با تعاون گران و فعالان بخش اقتصاد مردمی تعاون با رویکرد بر کمک تحقق رونق تولید و منویات مقام معظم رهبری بیشتر و کیفیتی‌تر خواهد شد.

وی همچنین در ادامه افزود: بانک توسعه تعاون با مشارکت حداکثری در انجام طرح‌ها و تکالیف دولتی، موردتوجه مقامات دولتی در اعطای عاملیت طرح‌های مهم دولتی قرارگرفته و بانک از این حیث، حائز اعتبار ویژه‌ای گردیده است.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان اینکه رقم تسهیلات اعطایی این بانک در سال ۱۳۹۷ بالغ‌بر ۹۵۰۰۰ میلیارد ریال بوده است گفت: بر اساس برنامه این رقم در سال جاری به ۱۲۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

مهدیان با بررسی عملکرد بانک طی دوره فعالیت اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصدی منابع سپرده‌ای طی سه سال اخیر و همچنین افزایش هفتاددرصدی حجم تسهیلات بانک طی مدت یادشده حاکی از افزایش حجم عملیات و بزرگ‌تر شدن بانک می‌باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان “رونق تولید”، مسیر حرکت بانک را در سال جاری بر مبنای این راهبرد توصیف نمود و دراین‌باره اظهار داشت بی‌شک تخصیص هفتاددرصدی تسهیلات اعتباری این بانک مطابق با اساسنامه به بخش تعاون مسلماً بر محوریت کمک به رونق تولید و کمک به ایجاد و توسعه اشتغال خواهد بود.

مهدیان اجرای برنامه‌های کاهش قیمت تمام‌شده پول به میزان سه درصد، اخذ خط اعتباری دو هزار میلیارد ریالی از بانک مرکزی در جهت تأمین نیازهای مالی بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های تعاونی را از دیگر دستاوردهای سال گذشته قلمداد کرد و در همین باره افزود علاوه بر بهبود تحقق شاخص‌های توسعه‌ای و مالی بانک در سال گذشته، اجرای برنامه‌های کاهش مطالبات، فعالیت‌های ارزی، افزایش حجم دارایی‌ها و تعامل مثبت با دستگاه‌های بالادستی از دیگر اقدامات قابل‌قبول بانک در سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: کلیه پست‌ها و جایگاه‌های تخصصی در صف و ستاد باید بر پایه اعتماد به جوانان تکمیل گردد و توصیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز استفاده از نیروی جوانان در پیشبرد امور بوده است.

مهدیان واحدهای نظارتی بانک را راهنمای کارکنان بانک در انجام عملیات بانکداری توسعه‌ای دانست و در این رابطه گفت: البته شجاعت و انگیزه کارکنان بانک نباید تحت تأثیر اقدامات بیش‌ازحد احتیاطی قرار گیرد.

همچنین در ادامه سخنانش به اقدامات و تلاش‌های مجموعه ستاد و استان‌ها در جهت اخذ تصمیمات آنی با رویکرد کمک به مردم سیل‌زده کشور گفت بانک توسعه تعاون با درک صحیح از مسئولیت اجتماعی به‌عنوان بانک پیشرو در جهت حمایت و مساعدت از مردم سیل‌زده اقدامات مناسبی را منظور و در این راستا توانسته است شرایط و وضعیت قابل‌قبولی را مهیا کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا