اقتصاد کلان

در جنگ اقتصادی نیاز به آرایش نظامی داریم/ واردات برندهای خارجی آفت تولید است

دبیرکل مجمع کارآفرینان گفت: برای تقویت تولید و به فعلیت رساندن ظرفیت های تولید، اول باید به استراتژی صنعتی و مزیت تولید در کشور توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حمیدرضا غزنوی گفت: تا زمانی که بالانس ارز در کشور برقرار نباشد تولید تقویت نخواهد شد و تا زمانی که واردات کنترل نشود صنعت کشور در اختیار بازار خارجی قرار می گیرد و تولید را بازهم کوچکتر خواهد کرد.

او گفت: دوام و تاب آوری تولید در تکانه های اقتصادی نیز از عوامل مهم است بنابراین باید بر اساس اولویت ها استراتژی ها تعریف تا صنعت تقویت شود؛ به طور مثال به دلیل اینکه معادن و کنسانتره ها در اختیار دولت است؛ ۴۵ درصد صنعت تولید فولاد خالی و در صنعت لوازم خانگی نیز سرمایه درگردش مهم است که باید از بلاتکلیفی نجات پیدا کند.در صنعت پوشاک نیز ۲۵ درصد تولید خالی است که باید برنامه ریزی های لازم برای رونق تولید انجام شود بنابراین نیاز است برای هر شرکت و صنعت به طور ویژه بررسی ها انجام شود تا به یک راهکار درست برسیم.

غزنوی گفت: باید اکوسیستم اقتصادی کشور و صنعتی شدن و تولید از زوایای مختلف بررسی شود که با دیده شدن ظرفیت های تولید به رونق خوبی خواهیم رسید.

او افزود: واردات و مهندسی برندهای خارجی مشکلاتی را در شرکت های تولیدی به دلیل کار برندینگ ایجاد کرده که برای اینکه دوباره به چرخه تولید برگردند نیاز به زمان زیادی است.

غزنوی گفت: نظام سفته بازی و ارز و نظام پولی کشور نیاز به راهکار اساسی دارد همچنین در جنگ اقتصادی نیاز به یک آرایش اساسی و نظامی داریم چون اثرات جنگ اقتصادی خیلی دیر دیده می شود بنابراین بهتر شدن شرایط اکوسیستم اقتصادی کشور برای فعالیت های جدید و نوسازی صنایع و پوشش نیاز های جدید احتیاج به یک برنامه ریزی دقیق است.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا