امور زیربناییتعاون و اشتغال

بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده پرداخت می شود

آق قلا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بودجه مورد نیاز برای پرداخت بیمه بیکاری کارگرانی که در سیل اخیر موقت بیکار شده اند، از محل بودجه عمومی دولت تامین می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روزهای اولیه به وجود آمدن خسارت ناشی از سیل سیاست‌های دولت مبنی بر برآورد خسارت‌ها در حوزه‌های مختلف به استانداران ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه برآورد خسارت در حوزه کشاورزی ساده‌تر بود، افزود: تامین بودجه لازم برای پرداخت خسارت کشاورزی انجام و ۵۰ درصد تنخواه مورد نیاز برای جبران خسارت سیل بخش کشاورزی گلستان پرداخت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجمیع خسارت حوزه صنعت در جلسه روز گذشته (چهارشنبه) وزارت کشور انجام شده است، ادامه داد: در نخستین جلسه هیئت دولت در خصوص پرداخت تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و تمدید و استمحال وام‌های واحدهای تولیدی و صنعتی تصمیم گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از اشتغال مناطق سیل زده به طور موقت و مدت دار از بین رفته است و تلاش داریم با سرعت بتوانیم بیمه بیکاری فصلی و محدود کارگران بیکار شده در حوزه کشاورزی و صنعت را پرداخت کنیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بیمه بیکاری موقت کارگران از محل بودجه عمومی دولت تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با سرعت برآورد بیکاری موقت جمع آوری و به مرکز ارسال شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا