بورسبورس اوراق

امسال پر باری عرضه های اولیه داریم/ فاینکس؛ فضای بسته اقتصادی را باز می کند

مدیر پذیرش شرکت بورس :

مدیر پذیرش شرکت بورس گفت: تمرکز شرکت بورس بر عرضه های اولیه منظم در بازار است اما آن طور که به نظر می آید امسال بیش از ۱۰ عرضه اولیه را شاهد خواهیم بود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل درگاهی، با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه هایی به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: در همه نقاط دنیا برگزاری نمایشگاه چه در حوزه اقتصاد چه در بخش نظام مالی اهمیت بسزایی دارد، به طور مثال در بخش فروش محصولات صنایع  نیازمند یک فضایی شبیه به نمایشگاه هستند تا بتوانند آن را به عرصه نمایش بگذارند، اقتصاد مالی نیز از این موضوع مستثنی نیست.
وی بیان کرد: فاینکس نیز محلی برای سیگنال دهی به بازارها و جذب مخاطبان بیشتر است، به گونه ای اگر سرمایه گذاران بالقوه را به سرمایه گذاران بالفعل تبدیل کند یعنی دستاوردی مفید برای شرکت ها داشته است اما بخش عمده اثر بخش بودن نمایشگاه ها به برنامه ریزی و شیوه های برگزاری آن بر می گردد که تا چه میزان از شیوه های سنتی، بین المللی یا مطابق با سلیقه جامعه استفاده می شود.
مدیر پذیرش شرکت بورس با تاکید بر اینکه فاینکس فضای بسته اظهارنظرات را توسعه می دهد گفت: این نمایشگاه در بر گیرنده سه رکن مهم اقتصادی است که اظهار نظران صاحبان این بخش ها در کشور بسیار کم اتفاق می افتد اما این نمایشگاه موجب شده تا مدیران این سه بخش یکجا و بی واسطه با مردم و دیگر مدیران به مذاکره و مشورت بپردازند.
درگاهی درباره پیش بینی بورس در سال جاری گفت:‌ اعمال دوباره تحریم ها اتفاق جدیدی برای کشور نیست که نتواند از پس آن برآید، ما نیز کانال هایی به منظور تعادل در شرایط تحریم دارد و اثر خود بر بازار مالی نیز گذاشته اما نمی توان فعلا گفت که نگرانی ها دوباره بازگشته است، به عقیده بنده شاید امسال بورس واکنش تعدیلی در برابر نرخ تورم داشته باشد اما همانطور که روزهای ابتدایی سال واکنش خوب بود به نظر می رسد سال خوبی برای بازار سرمایه باشد.
وی در خصوص پذیرش شرکت های جدید در بورس بیان کرد: فروردین برای ما حکم تکمیل کردن پرونده ها را دارد، اما ۵ شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، شرکت پتروشیمی نوری، شرکت پری پروپیلن جم، شرکت سیمرغ و شرکت غلتک سازان آماده برای عرضه هستند.
درگاهی افزود: در این ماه های ابتدایی سال بیشترین تمرکز بر عرضه در بازار است به طوری که مراسم معارفه شرکت صدر تامین انجام شده و طی روزهای آینده شاهد عرضه اولیه آن خواهیم بود، همزمان به درخواست های جدید و پرونده هایی که از سال گذشته باز مانده رسیدگی می کنیم اما امسال سال پرباری برای عرضه است، اگر چه هدف بر ۱۰ عرضه اولیه به صورت منظم است اما به نظر می رسد امسال بیش از این تعداد عرضه اولیه انجام شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا