امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرورش «آرتمیا» به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرایی می‌شود

آران و بیدگل- وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در کشور پرورش «آرتمیا» به صورت پایلوت در آران و بیدگل اجرایی می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود حجتی ظهر پنج شنبه در بازدید از طرح پرورش ماهی خاویار در آران و بیدگل اظهار داشت: منطقه آران و بیدگل پتانسیل بالایی در پرورش ماهی «آرتمیا» دارد و در نظر داریم طرح پرورش ماهی «آرتمیا» به صورت پایلوت در این شهرستان اجرا شود و در این زمینه آب و زمین در اختیار بهره برداران قرار بگیرد.

وی با اشاره به پرورش ماهی خاویار در کویر مرنجاب ابراز داشت: پرورش ماهی در مجموعه آزادپور در شرایط سخت کویری جای تقدیر و تشکر از این برادران سخت‌کوش دارد که این روند باید با ارائه تسهیلات لازم در دیگر شهرهای کشور گسترش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: انواع نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور با ارز دولتی تأمین شده است و نهاده‌ها تا بندر امام خمینی (ره) آورده شده و هیچ محدودیتی در زمینه تأمین این نهاده‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: حواله‌های توزیع نهاده‌ها در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها قرار دارد و اتحادیه‌ها کشاورزی و دامی باید به سازمان جهاد استان مراجعه کنند.

حجتی با اشاره به وجود واسطه‌ها و سوءاستفاده در توزیع نهاده‌ها و لزوم قطع ریشه آنها بیان داشت: البته در این میان کوتاهی‌هایی نیز انجام می‌شود که باید مستندات آنها به اطلاع سازمان‌های بازرسی برسد.

وی با انتقاد از سکوت بهره برداران در عدم معرفی واسطه‌ها افزود: واسطه‌ها به علت رودربایستی‌ها و سکوت ما اجازه ظهور و بروز پیدا می‌کنند؛ البته در شرایط جدید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نقش واسطه‌ها تا حدودی محدود شده است.

وزیر جهاد کشاورزی به مشکلات کمبود آب در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بحث کاهش سه هزار ساعتی آب در بخش کشاورزی استان اصفهان در حال اجراست که تصمیمی منطقه‌ای است و نیاز به بررسی در استان اصفهان نیز دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا