اقتصاد کلانبورسطلا و ارز

بازدهی کدام بازار در هفته اول اردیبهشت بهتر بود؟

دلار هفته گذشته را روی نرخ ۱۳ هزار و ۱۱۵ تومان به اتمام رساند اما با شروع هفته جاری حدود ۷۰۰ تومان به ارزش آن افزوده شد و در روز پنجشنبه ( پنجم اردیبهشت ماه) به حدود نرخ ۱۳ هزار و ۸۱۲ تومان رسید و بازدهی ۵٫۳ درصدی را در طول یک هفته ثبت کرد که نسبت به بورس، طلا و سکه بیشترین بازدهی را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تجارت نیوز، دلار در چند روز ابتدایی اردیبهشت ماه روی مرز ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان تا ۸۵۰ تومان نوسان داشت، ولی در نهایت روی نرخ ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان بسته شد. اما روز آخر (پنج‌شنبه) نسبت به روزهای قبل به ارزش آن افزوده شد.

پس از دلار، سکه توانست در طول هفته جاری ۶٫۳ درصد بازدهی داشته باشد، درحالی که آخرین قیمت این فلز گران‌بها در هفته گذشته چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان بود، در بازار دیروز پنج‌شنبه (پنجم اردیبهشت ماه) روی نرخ چهار میلیون و ۸۹۶ هزار تومان معامله شد، که نسبت به آخر هفته گذشته ۱۷۱ هزار تومان به ارزش آن افزوده شده است.

همچنین بخوانید

سکه در روز چهارم اردیبهشت ماه نسبت به روز قبل جهش پیدا کرد و معادل ۵۴ هزار تومان به ارزش آن افزوده شد و به نرخ چهار میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

اما طلا در هفته جاری نسبت به دو بازار قبلی بازدهی متوسطی داشت و از ۴۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان پایان هفته گذشته، به نرخ ۴۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان در روز پنج‌شنبه (پنجم اردیبهشت ماه) رسید.

طلا در هفته‌ای که سپری شد، ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشته که معادل ۲٫۴ درهم بازدهی است.

بورس با این که روز اول هفته جاری را (۳۱ فروردین ماه سال ۹۸) طوفانی آغاز کرد و در یک روز (نسبت به آخر هفته گذشته) بازدهی دو درصدی داشت؛ اما در مقایسه با دلار، بورس و طلا کمترین بازدهی را از آن خود کرده است.

در حالی که شاخص کل بورس در روز آخر هفته گذشته، ۱۹۹ هزار واحد بود؛ در روز شنبه، ۳۱ فروردین ماه به بالای سطح ۲۰۴ هزار واحدی رسید که رشدی بی‌سابقه را در یک روز از آن خود کرد.

شاخص کل بورس در دو روز ابتدایی ماه جاری نیز توانست خود را در سطح ۲۰۴ هزار واحدی نگه دارد، اما دو روز پایانی هفته دچار هفته شد که در نهایت روز پنج‌شنبه در سطح ۲۰۳ هزار ۷۷۶ واحدی ماند.

دلار در هفته اول اردیبهشت ماه بیشترین بازدهی را از آن خود کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا