اقتصاد کلانصوت

معافیت های مالیاتی در مسیر اصلاح

معاون حسابرسی مالیاتی شهر و استان تهران از بازنگری و اصلاح معافیت های مالیاتی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن ابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی با اصلاحیه ای که طی سال ۱۳۹۴ در حوزه مالیات های مستقیم صورت گرفت بخشی از معافیت ها به خصوص در قانون رفع موانع تولید اصلاح شد اما به جهت وضعیت جاری و همچنین بعضی از جهت های که در معافیت لازم بود دوباره دیده شود و همینطورقسمتی از قانون که در بحث معافیت ها کارا نبودو انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری ایجاد نمی کرد هم اکنون در حال بازنگری و اصلاح است.

وی همچنین اظهارداشت: معافیت های مالیاتی در ساختارهای اصلی اقتصاد مانند تولید، سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی نه تنها کاهش پیدا نمی کند بلکه شفاف تر هم خواهد شد.

همچنین بخوانید

معاون حسابرسی مالیاتی شهر و استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وقتی صحبت از افزایش درآمدهای مالیاتی می شودلرزه بر تن و بدن مردم به خصوص تولیدکنندگان می افتد آیا مردم و تولید کنندگان باید از افزایش درآمدهای مالیاتی نگران باشند، گفت: بحث نگرانی بیشتر مربوط به کسانی که شفاف عمل نمی کنند بنابراین افرادی که شفاف عمل می کنند نباید هیچ نگرانی بابت افزایش درآمد های مالیاتی داشته باشندکه بطور قطع و یقین همینطور است.

وی در ادامه افزود: افزایش در آمدهای مالیاتی مربوط به گسترده مالیات است.

ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه هر ساله عرصه بر فرار مالیاتی تنگ و تنگ تر می شود، اظهارداشت: این موضوع شاید در جامعه خیلی مشهود نباشد اما نسبت به سال های قبل خیلی موفق عمل شده و در آینده نیز موفق تر عمل خواهد شد.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: افرادی که از گذشته بر اساس یک وضعیت مشخص در بازار مشغول به فعالیت بوده و بطور مرتب مالیات خود را پرداخت می کنند هیچ وقت نباید نگران موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا