صنعت، معدن، تجارتصوت

تمهیدات لازم برای تنظیم بازار ماه رمضان

 

دبیرکل اتاق اصناف ایران از پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین مایحتاج اساسی مردم و همینطور جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای پر مصرف طی ماه مبارک رمضان در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی عوض پور در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تاکید «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره براینکه بازار باید بطور مستمر پایش و رصد شود تا تغییرات و نوسان قیمتی در حوزه کالاهای اساسی و پرمصرف به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان اتفاق نیفتد تا مردم با خاطری آسوده از برکات این ماه بهره شوند.

وی همچنین اظهارداشت: ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: مطابق تمهیدات ستاد تنظیم بازار کشور علاوه بر تزریق سهمیه های مستمر و روزانه کالا به بازار یکسری سهمیه های خاص از جمله شکر، روغن، مرغ، آرد و دیگر کالاهای پر مصرف مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان نیز به بازار تخصیص یابد تا مصرف کنندگان شاهد تغییر و نوسان قیمتی در این کالاها نباشند.

وی در ادامه افزود: تغییرات نرخ ارز طی سال موجب تنش سیاست های پولی و مالی درکشور شد ولی دولت تمام تلاش خود را معطوف به این کرد که کالاهای پر مصرف و اساسی با ارز چهار هزار و 200 تومانی تامین و افزایش نرخی در این حوزه اتفاق نیفتد.

عوضپور یادآورشد: سیاست مزبور در طول یکسال گذشته سیاست اثرگذاری در بازار بوده و عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی طی بازه زمانی مدنظر خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا