اقتصاد کلان

جنگ هیبریدی استراتژی آمریکا علیه ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی گفت: استراتژی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ هیبریدی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسین کنعانی مقدم در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با موضوع مولفه های جنگ اقتصادی و استراتژی های مقابله با این جنگ تمام عیار افزود: استراتژی آمریکا از سال ۲۰۰۲ پس از نشست امنیتی مونیخ بر این استوار شد که جنگ هیبریدی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کند.

وی همچنین اظهارداشت: جنگ هیبریدی ترکیبی از جنگ نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.

این کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی گفت: واقع مطلب اینکه در جنگ مزبورهمه مولفه ها با هم بکار گرفته می شود.

وی در ادامه افزود: تصور برخی ها اینکه آمریکایی ها به دنبال تغییر در ایران هستند نه این طور نیست بلکه آنان اصل نظام را هدف قرار داده اند.

کنعانی مقدم اظهارداشت: جالب اینکه در جنگ هیبری وقتی گفته می شود این چند مولفه را بکار خواهیم گرفت هدف آنان اینکه اراده ملی را بشکنندتا بتوانند حمله اصلی خود را انجام دهند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته همواره توانسته از خیلی بحران ها، تهدیدها، محدودیت ها و تحریم ها عبور کند.

کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی افزود: این ظرفیت در سرمایه اجتماعی کشور وجود داردمنتها مردم زمانی این سرمایه را به وسط خواهند آوردکه احساس کنندمسئولان نظام و پیگیری کنندگان مسائل اقتصادی نیز همراه هستند.

وی اظهارداشت: برای مثال وقتی تصمیمی در دوران دفاع مقدس از سوی فرماندهان گرفته می شد خود این فرمانده ها نخستین کسانی بودند که به خط می زدنداین گونه نبود که فرماندهان در ستاد بنشینند و به رزمندگان بگویند که «بروید» بلکه می گفتند «بیاید».

کنعانی مقدم یادآورشد: توقع اینکه وقتی تصمیمی در بحث مسائل قتصادی گرفته می شود خود مسئولانی که این فرامین را صادر می کنند طبق قاعده باید نخستین کسانی باشند که دستورات مورد نظر را عملی تا مردم هم به تبعه آنان حرکت و در صحنه جنگ اقتصادی با دشمن مقابله کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا