بانک و بیمهطلا و ارز

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا

نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت طلا پس از این که هفته گذشته به پایین‌ترین رکورد امسال سقوط کرد، در معاملات هفته جاری بهبود پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی طلای آمریکا سه شنبه گذشته به ۱۲۶۷.۹۰ دلار سقوط کرد و دورنمای کوتاه مدت طلا در شرایطی که پایین میانگین قیمت ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه خود قرار دارد، همچنان منفی است. این فلز ارزشمند حدود ۶ درصد از رکورد ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه کاهش نشان می‌دهد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۸ نفر یا ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا، شش نفر یا ۳۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که چهار نفر یا ۲۲ درصد نظری نداشتند.

همچنین بخوانید

در این بین، ۴۳۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از کارشناسان شرکت کردند که از میان آنها ۲۳۹ نفر یا ۵۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۴۰ نفر یا ۳۲ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کردند و ۵۸ نفر یا معادل ۱۳ درصد نیز نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته، کارشناسان وال‌استریت نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش بین و سرمایه گذاران بدبین بودند. بهای هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۹.۱۰ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۸.۸۰ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد افزایش ثبت کرد.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت “پرایس فیوچرز”، طلا بایستی بهبود پیدا کند زیرا دلار اندکی بیشتر از حد گران شده است و طلا از این مسئله اندکی پشتیبانی پیدا خواهد کرد.

شون لاسک، مدیر بازرگانی شرکت والش تریدینگ انتظار دارد طلا پس از این که به پایین میانگین ۲۰۰ روزه در محدوده ۱۲۶۷ تا ۱۲۶۸ دلار صعود کرد، روند صعودی بیشتری پیدا می‌کند. وی در ادامه افزود: خریداران زیادی از بازار خارج شده اند که با بهبود قیمت‌ها، احتمالاً مجدداً وارد بازار می‌شوند.

در این بین، جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو اظهار کرد که قیمت‌ها در یک روند نزولی کوتاه مدت قرار دارند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت SIA Wealth Management اظهار کرد که فعلاً درباره روند قیمت طلا نظری ندارد. از نظر فنی ارزیابی روند حرکت قیمت طلا دشوار است و در شرایطی که ارزش دلار آمریکا بالا مانده است، صعود برای طلا راحت نخواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا