بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کنگره بین‌المللی TopHPC، با معرفی آخرین دستاوردهای شرکت‌های فعال در حوزه کلان داده برگزار شد

 

کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، این دوره از کنگره، توسط دانشگاه خوارزمی و با حمایت شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی و شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات این کنگره، با دکتر سید لیلی میرطاهری، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و دبیر داخلی کنگره TopHPC 2019، صحبت کردیم. او ضمن معرفی کنگره گفت: «هر جایی که نیاز به تصمیم‌گیری داریم، به داده نیاز داریم و هر جا که به داده نیاز هست، به زیرساخت‌هایی برای جمع‌آوری، پردازش و تحلیل داده، نیاز است. در کنگره TopHPC به این زیرساخت‌ها می‌پردازیم.»

دکتر میرطاهری در ادامه به کاربردهای کلان داده‌ها اشاره کرد و افزود: «کلان داده‌ها به ما کمک می‌کنند تا تصمیمات و پیش‌بینی‌های بهتری را با توجه به تحلیل داده‌ها داشته باشیم. همچنین کلان داده‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا نیازهای مصرف‌کنندگان را بهتر بشناسند و در حفظ آنها و سودآوری کسب‌وکار موفق‌تر باشند.»

به گفته میرطاهری، ایجاد زیرساخت‌های پردازش‌های سریع HPC ، تحلیل داده، یادگیری ماشین، محاسبات ابری، محاسبات مه (Fog)، از جمله محورهای این کنگره سه‌روزه بودند.

سخنرانان بین‌المللی کنگره TopHPC 2019، صاحب‌نظران و محققان حوزه‌های کلان داده‌ها و سیستم‌های محاسباتی کلان مقیاس از آمریکا، کانادا، سوئد، ایتالیا، هنگ‌کنگ، روسیه، آلمان، فرانسه، هلند و اتریش بودند.

همچنین در کنار سخنرانی‌های اصلی این کنگره، جلسات ورکشاپ و ارائه شفاهی مقالات پذیرفته‌شده، در سالن‌های جانبی این کنگره برگزار شد. ضمن آنکه «اسپرینگر» (Springer) به عنوان، مقالات برگزیده این کنفرانس را چاپ و در پایگاه‌های استنادی معتبر دنیا و ایران نمایه خواهد کرد.

در حاشیه کنگره، نمایشگاهی با حضور شرکت‌های فعال در حوزه کلان داده برگزار شد و این شرکت‌ها، به معرفی آخرین محصولات و خدمات خود در این زمینه پرداختند.

کنگره TopHPC 2019، یکی از شاخه‌های کنگره بین‌المللی TopHPC بود. این دومین برگزاری کنگره در ایران بود. پیش‌ازاین در سال ۹۶، این کنگره در ایران برگزار شده بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا