صنعت، معدن، تجارت

انتزاع بازرگانی از صنعت به صلاح نیست

 

یک عضو اتاق بازرگانی و تولید کننده لوازم خانگی گفت: انتزاع بازرگانی از صنعت به صلاح نیست چرا که هماهنگی سیاست های بازرگانی و صنعتی دو وزارتخانه کارنشدنی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا جعفری در گفتگو با رادیو اقتصاد: اعتقادبراینکه تمام سیاست های بخش بازرگانی به خصوص در شرایط سخت تحریمی بایدبه کمک بخش صنعت کشور بیاید.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: صنعت که به عنوان بخش مولد اقتصاد و همینطور حجم عمده اشتغال کشور را به خود اختصاص داده باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

این عضو اتاق بازرگانی و تولید کننده لوازم خانگی گفت: سال های که کشور از منابع سرشار درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و گاز بهره مند بود درب های واردات به روی کشور باز و به تدریج کالاهای وارداتی جایگزین تولیدملی شد و بسیاری از کارخانجات داخلی با کاهش ظرفیت تولیدمواجه و تعطیل شدندچرا که نگاه کاملی به زنجیره تامین، تولید و توزیع وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به هیچ وجه کار درستی نیست چراکه هماهنگی سیاست های بازرگانی و صنعتی دو وزیر کار نشدنی است بنابراین این حوزه باید یک وزیر داشته باشد تا با نگاه جامع زنجیره تامین، تولید و توزیع مدیریت شود.

جعفری بیان داشت: اقتصاد کشور در شرایط فعلی به شدت تحت فشار است بنابراین در این شرایط بسیار سخت باید نگاه ویژه به موضوع اشتغال و تولید مملکت داشت.

وی گفت: ادغام دو وزارتخانه «صنایع و معادن» و «بازرگانی» نگاه درستی بود حال اگر مشکلاتی در این مسیر وجود داشته مربوط به بخش های مدیریتی بوده که متاسفانه نتوانسته قضیه را درست مدیریت کند.

این عضو اتاق بازرگانی و تولید کننده لوازم خانگی افزود: ادغام دو وزارتخانه مزبور با دو هدف عمده «کاهش دیوان سالاری، هزینه ها و نیروی انسانی» و «نگاه جامع به زنجیره تامین، تولید تا توزیع» انجام شده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهداف مورد پیش بینی در بحث ادغام طی این سال ها تحقق یافته است، یادآورشد: تلاش های خوبی در این مسیر صورت گرفته و موفقیت های زیادی هم حاصل شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا