بین الملل

صندوق سرمایه گذاری مشترک چین و روسیه راه‌اندازی شد

چین و روسیه یک صندوق مشترک چینی-روسی به یوآن را راه اندازی کردند؛ از این صندوق برای تقویت روابط دوجانبه، از طریق به کارگیری ارزهای ملی، استفاده خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در بیانیه این هفته خود اعلام کرد: صندوق سرمایه‌گذاری روسیه-چین و شرکت سوئیانگ کپیتال و گروه داژنگ اینوستمنت چین، یک صندوق مشترک چینی-روسی به یوآن را راه اندازی کردند و از همین ابتدا مشغول به توسعه پروژه‌های بالقوه هستند.

در این بیانیه آمده است: این صندوق بیشتر بر روی سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای استراتژیک مهم در روسیه و چین، با نسبتی مساوی تمرکز خواهد کرد و خود را به عنوان اولین و مهم‌ترین نمونه بارز به کارگیری همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور، مطرح خواهد کرد. برای پروژه‌های چینی، تمرکز بیشتری بر روی پروژه‌های مربوط به کمربند و جاده، قرار خواهد گرفت.

این بیانیه ادامه می‌دهد: دو طرف حوزه‌های مهم همکاری خود را شناسایی کرده‌اند و اکنون در حال مطالعه برخی از فرصت‌های مشخص سرمایه‌گذاری در بخش‌های منابع طبیعی، خدمات مالی، تولیدات صنعتی و سلامتی، هستند. همچنین دو طرف بر روی پشتیبانی از استراتژی دولت روسیه در توسعه تکنولوژی و سرمایه‌گذاری، تمرکز خواهند کرد.

دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، گفت: از این صندوق برای تقویت روابط دوجانبه، از طریق به کارگیری ارزهای ملی، استفاده خواهد شد. این صندوق اولین صندوق فعال یوآن است که به توسعه چین و روسیه تمرکز دارد.

مدیرعامل صندوق چین-روسیه، بینگ هو، هم با تشکر از این اقدام گفت: اهمیت ویژه این صندوق این است که از یوآن استفاده می‌کند که ریسک تبادلات ارزی روبل و یوآن با ارزهای دیگر را به شدت کاهش می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا