امور زیربناییتعاون و اشتغال

کمک به اشتغال با پرداخت یارانه به تولیدکنندگان

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: با انتقال یارانه ها به سمت تولید کننده اشتغال رونق خواهد یافت.

به گزارش رادیو اقتصاد ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران در گفتگو با برنامه نود وهشتی ها گفت: با کارشناسی دقیق و انتقال یارانه ها به سمت تولید، اشتغال رونق و توسعه می‌یابد ولی می بایست به آرامی یارانه ها کم و قطع شود تا تولید به استقلال خود دست یابد.

وی افزود: یارانه ها می بایست ضابطه‌مند پرداخت شود در غیر این صورت پرداخت یارانه چه به تولیدکننده چه به مصرف‌کننده گره ای از مشکلات اقتصادی باز نخواهد کرد. به عنوان مثال با پرداخت یارانه به صنعت خودرو سازی هیچ تولید رقابتی بین خودروسازان ایجاد نشد و همچنین با پرداخت یارانه به مصرف‌کننده شاهد کاهش قدرت رقابت در تولید کشور بودیم.

وی در خصوص این سوال که با پرداخت یارانه به تولیدکننده باز هم قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی‌رسد گفت: اگر یارانه ها به سمت تولید کنندگان صاحب برند روانه شود علاوه بر کیفیت و نرخ مناسب، پشتیبانی و خدمات پس از فروش هم برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت ولی با پرداخت یارانه ها به هر تولید کننده باعث میشود تولیدات یکبار مصرف نیز با قیمت بالا به دست مشتری برسد.

همچنین بخوانید

وی افزود: یکی از سیاست های دولت هنگام برداشت محصول برنج ممنوعیت واردات برنج است تا از تولید داخلی حمایت کند و این سیاست باید در تمام عرصه های تولید صورت گیرد.

ابراهیم جمیلی گفت: پرداخت یارانه‌ها باید به افراد نیازمند و دهک پایین انجام گیرد اگر با پرداخت یارانه‌ها امنیت غذایی، امنیت دارویی و امنیت معیشت مردم تضمین شود می‌توانیم بگوییم که در توزیع یارانه ها موفق بودیم.

برنامه “نود و هشتی ها” کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه به روی آنتن می رود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا