ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وزیر راه و شهرسازی: نقش مشکلات راه‌ها و خودروها در تصادفات ناچیز است

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که آموزش، بازآموزی و توجه به توانایی رانندگان، در کاهش تصادفات بسیار مؤثر است، گفت: نقش مشکلات راه‌ها و خودروها در تصادفات ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی بعد از ظهر شنبه (۷ اردیبهشت) در حاشیه همایش ایمنی ترافیک در جمع خبرنگاران، گفت: عمده و اکثر تصادفات در کشور به دلیل خواب‌آلودگی، بی‌توجهی به جلو یا غفلت و ناتوانی راننده در کنترل خودرو بوده است، که متأسفانه در حمل‌ونقل عمومی نیز چند مورد از این حوادث را داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که آموزش، بازآموزی و توجه به توانایی رانندگان در کاهش تصادفات بسیار مؤثر است، گفت: باید اطمینان داشته باشیم، هرکس که قصد دریافت گواهینامه را دارد، از نظر اطلاعات روز مشکلی ندارد و اطلاعات او به‌روز است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در نوروز ۹۸ هیچ حادثه‌ای که به دلیل مشکل زیرساخت در راه‌های کشور ایجاد شده باشد، نداشتیم.

اسلامی اضافه کرد: چیزی به نام مشکل استاندارد خودرو نیز در تصادفات نداشتیم و تنها حدود چند مورد از تصادفاتی که در نوروز ۹۸ رخ داد، به دلیل ترکیدگی لاستیک بود، که این امر نیز با خودرو مرتبط نیست و طبق گزارش پلیس راه تنها ۴ عامل خواب‌آلودگی، بی‌توجهی به جلو یا غفلت و ناتوانی راننده در کنترل خودرو عوامل اصلی وقوع تصادفات است.

وی گفت: همه ما باید هم در زیرساخت‌ها و هم نیروی انسانی به توسعه ایمنی اهمیت دهیم، که در این خصوص دو بخش داریم، یکی حمل‌ونقل عمومی که تابع ضوابط قابل مدیریت است و بخش دیگر خود مردم هستند، که هر چقدر رعایت قوانین را داشته باشند، شاهد حوادث کم‌تری خواهیم بود.

اسلامی در خصوص توقف احداث قطار حومه‌ای ورامین، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران نیز گفت: قطار حومه‌ای دشت ورامین پیشرفت قابل توجهی داشته و در قطار حومه‌ای ورامین ۴ خط وجود دارد که خط چهارم آن در حال تکمیل است و هیچ مشکلی برای ساخت آن وجود ندارد و توقف ساخت این خط شایعه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نخستین جشنواره فرهنگی، صوتی و تصویری ایمنی ترافیک با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمع دیگری از مسئولان، عصر شنبه، هفتم اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار شد.

علیرضا اسماعیلی دبیر این جشنواره در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: از مجموع ۳۹۵ اثر رسیده به دبیرخانه در محورهای فیلم کوتاه، تیزر، انیمیشن، کلیپ، نماهنگ و فایل صوتی ۲۹۵ اثر به کمیته داوری راه یافت.

وی افزود: به آثار برتر این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.

اسماعیلی گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره که از این پس، به صورت سالانه برگزار خواهد شد، جلب توجه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به موضوع ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات است.

سمانه شمس عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره نیز به خبرنگار ایسنا گفت: محوریت و رویکرد اصلی جشنواره امسال موتورسواران و کودکان هستند.

وی که نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این جشنواره بود، افزود: ۴۵ درصد آسیب‌های رانندگی به ۲ گروه کودکان و موتورسواران بازمی‌گردد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا