بانکبانک و بیمهصوت

صالح آبادی: جمع آوری سهام خرد بانک های ادغامی

 

یک کارشناس ارشد بانکی از جمع آوری سهام خرد چهار بانک و یک موسسه وابسته به نیروهای مسلح به منظور فراهم شدن زمینه برای ادغام در بانک سپه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  صالح آبادی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بانک های مستقر در بورس که سهام آنها مورد معامله قرار می گیرد دارای یکسری سهامدار جزء هستند.

وی همچنین اظهارداشت: قرار بر اینکه بانک انصار، قوانین، مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شوند که لازمه این کار خارج شدن از بورس است.

این کارشناس ارشد بانکی گفت: برای اینکه از بورس خارج شوند باید سهامداران جزء فرصتی را داشته باشند تا سهام خود را به مجموعه وابسته خود بانک بفروشندواز سهامداری خارج شوند بنابراین خود بانک از طریق شرکت های تابعه با منابعی که در اختیارقرار گرفته موظف شده سهام سهامداران خرد را خریداری و بانک را آماده کند تا در بانک سپه ادغام شود.

وی در ادامه افزود: فرصتی یک ماهه ای در نظر گرفته شده تا سهامداران در این بازه زمانی به قیمت مورد تعیین یعنی «قیمت تابلو» یا «قیمت ۱۰۰ تومان» هرکدام که بزرگتر باشد سهام خود را بفروش برسانند.

صالح آبادی تصریح کرد: شایان ذکر اینکه قیمت تابلو در مورد بانک انصاربیش از ۲۰۰ تومان بوده بنابراین مبنای خریداری سهام قیمت همان ۲۰۰ تومان خواهد بود اما در بانک های دیگر سهام زیر ۱۰۰ تومان بوده بنابراین به قیمت ۱۰۰ تومان سهامداران جزء می توانند سهام خود را بفروشند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان رادیو که چرا ارزش سهام بانک ها پائین بسته شده در حالیکه بورس رشد خوبی داشته است، یادآورشد: نمادهای این واحدها به سبب مشکلاتی برای مدت ها بسته بوده و به همین دلیل قیمت های موجود پائین است منتهای مراتب اگر هم بخواهند برای انتهای کار بمانندچون دیگر قرار نیست واحدهای مزبور در بورس حضور داشته باشند بنابراین تداوم فعالیت آنها بدین شکل منتفی خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا