امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۷ خط اعتباری برای مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از راه اندازی هفت خط اعتباری برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کامبیز عباسی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی تا پایان سال گذشته بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور پرداخت شده است.

وی همچنین اظهارداشت: بخش عمده ای از کشاورزان نیازمند ماشین با پرداخت این تسهیلات صاحب ماشین، لوازم، تجهیزات و ادوات کشاورزی شدند.

همچنین بخوانید

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: خوشبختانه این استمرار خط اعتباری مکانیزاسیون از خواسته های وزیر جهاد کشاورزی است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان جذب تسهیلات انجام شد که در تاریخ کشاورزی کشور بی سابقه بود.

عباسی بیان داشت: تمامی بانک های کشاورزی سراسر کشور مبتنی بر برنامه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بیش از یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اعطا تا بتوانند ماشین، لوازم و تجهیزات کشاورزی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی معتقد به اینکه یکی از عوامل اصلی افزایش تولیدات کشاورزی یا دستکم ۳۵ درصد از افزایش تولید در این بخش مرهون سرمایه گذاری کلانی که در حوزه مکانیزاسیون و در حمایت از کشاورزان اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: امسال نیز یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون در حوزه های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان، جنگل و مرتع و گلخانه های کشور اختصاص یافته است.

وی افزود: این منابع در تمامی حوزه های تولیدی بخش کشاورزی برنامه ریزی، مدیریت و توزیع شده است.

عباسی اظهارداشت: یک هزار میلیارد تومان از این تسهیلات در اختیار مکانیزاسیون زراعت،۳۶۰ میلیارد تومان برای مکانیزاسیون باغبانی و بقیه به بخش های دام، طیور، آبزیان، جنگل، مرتع و گلخانه ها به تفکیک استان ها و مزیت مکانیزاسیون مناطق در کشور توزیع شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه بانک کشاورزی بدون هیچ وقفه ای آماده پرداخت این تسهیلات است، یادآورشد: نرخ سود تسهیلات مزبور ۱۵ درصد یعنی سه درصد پائین تر از نرخ متداول در کشور است .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا