بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

فین‌تک دانش‌آموزی، در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک بیمه برگزار شد

 

فین‌تک دانش‌آموزی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم کسب‌وکار و بازارهای مالی در نمایشگاه بورس، بانک بیمه ۲۰۱۹ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، به گفته سهیلا نجف‌پور، رییس اداره فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، در این رویداد که طی دو دوره دو روزه ویژه دختران و پسران برگزار شد، بیش از ۲۴۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه از مدارس مختلف، ضمن آشنایی با بوم کسب‌وکار، با هم به رقابت پرداختند.

نجف‌پور، این رویداد را دروازه‌ای برای ورود عملی دانش‌آموزان به بازارهای مالی دانست و آن را در راستای برنامه‌های شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار با محوریت آموزش، فرهنگ‌سازی، یادگیری و اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف جامعه مطرح کرد.

به گفته نجف‌پور که منتور و مسئول برگزاری این رویداد هم بود، در پایان هر روز، سه تیم ۵ نفره به‌عنوان رتبه‌های اول تا سوم انتخاب و به تیم اول، کاپ قهرمانی اهدا شد.

همچنین در مجاورت این غرفه، غرفه کودک با هدف فرهنگ‌سازی در میان کودکان برپا شده بود. به گفته سهیلا نجف‌پور، در کل ۸۵۰ دانش‌آموز ۶ تا ۱۲ سال از این غرفه و نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بازدید کردند و برنامه‌های متنوعی چون نمایش، مسابقه، کارگاه آموزشی، بازدید از نمایشگاه و بازی برای آنان تدارک دیده شد.

دانش اقتصاد و کسب‌وکار از جمله مواردی هستند که در بسیاری از کشورها به دانش‌آموزان و عموم مردم جامعه آموزش داده می‌شوند و برپایی غرفه ذکرشده در فاینکس ۲۰۱۹، اقدامی مثبت در راستای اهداف شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس است.

البته باید توجه داشت که فین‌تک که مختصر شده Financial Technology است، به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است و بوم کسب‌وکار یا صرف تشویق مردم به حضور در بازار سرمایه، به‌خودی‌خود فین‌تک محسوب نمی‌شود. امید است که چنین رویدادهایی در آینده بیشتر و بهتر از پیش برگزار شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا