بورسبورس اوراق

«سبزوا» شفاف سازی کرد/ شرکت به دنبال رساندن میزان تولید به ظرفیت اسمی است

شرکت سیمان لار سبزوار در خصوص نوسان قیمت سهام این شرکت در فرابورس به شفاف سازی پرداخت.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رونق بازار سهام در روزهای گذشته موجب شده تا بسیاری از نمادهای حاضر در بازار سهام به خصوص نمادهای مستقر در گروه‌هایی که در هفته‌های اخیر افزایش قیمت فراوانی را تجربه کرده‌اند بر اساس قانون نحوه انجام معاملات بورس و فرابورس، متوقف شوند. یکی از همین نمادها که در روز جاری به ارائه اطلاعات در خصوص نوسان قیمت ۵۰ درصدی پرداخت شرکت سیمان لار سبزوار بود.

این شرکت در پاسخ به این سوال که چرا صادرات به آسیای میانه به صورت ریالی انجام می‌شود گفته که بازار صادراتی شرکت در افغانستان و کشورهای آسیای میانه خصوصاً ازبکستان است و از آنجایی که در برخی از این کشورها محدودیت ارزی وجود دارد هزینه حمل و نقل ریلی بر مبنای ارزهای خارجی بالاست، سبب شده تا صادرات به این کشورها به صورت ریالی انجام شود.

بنابر آنچه که «سبزوا» اعلام کرده در شش ماهه دوم سال ۹۷ تلاش‌های مدیران شرکت جهت عقد قرارداد صادراتی و بازرگانی کشور به نتایج خوبی منجر شده است.

این شرکت در سال جاری ۴۰ هزار و ۷۰۰ تن سیمان به کشورهای افغانستان و ازبکستان صادر کرده و برنامه ریزی مدیریت شرکت این است که ضمن حفظ مشتریان فعلی مشتریان جدیدی را در سایر کشورهای منطقه پیدا کند تا بتواند تولید خود را به ظرفیت اسمی نزدیکتر کند.

«سبزوا» در جای دیگری از گزارش خود در خصوص انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گفت که اقدامات اولیه برای انجام افزایش سرمایه انجام شده که در صورت تایید و تصویب نهایی شرکت به طور جدی‌تر به آن خواهد پرداخت.

شرکت سیمان لار سبزوار در پاسخ به این سوال که این شرکت از جانب سیل های وارده در فروردین ماه امسال خسارت دیده یا نه اعلام کرد که شرکت از این بابت خسارتی ندیده است. همچنین شرکت افزود که در خصوص امر افزایش تقاضا برای تولید سیمان برآورد و تحقیق در مورد خسارت وارد شده به ساختمان و ابنیه و زیرساخت‌های جاده‌ای انجام نشده و تا زمانی که این برآورد انجام نشود و نتایج آن به طور کامل معین نشود نمی‌توان در خصوص افزایش تقاضای سیمان نظر قطعی داد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا