بورسبورس اوراق

«کترام» افزایش نرخ داد/ «شکلر» ناکام در فروش املاک

همزمان با جهش شاخص بورس تهران و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس امروز هشت نماد متوقف و ۱۱ نماد بازگشایی شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاخص بورس تهران امروز برای اولین بار در تاریخ این نماگر به سطح ۲۰۹ هزار و ۲۴۴ واحدی رسید و تحت تاثیر رشد قیمت در نمادهایی همچون «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» برخی دیگر از نمادهای دلاری بازدهی ۱.۹۳ درصدی را در کارنامه روزانه خود به ثبت رساند. همزمان با جهش شاخص بورس تهران و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس امروز هشت نماد متوقف و ۱۱ نماد بازگشایی شدند.

«ولغدر» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت لیزینگ‌ خودرو غدیر (ولغدر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص وصول بدهی از طریق مراجع قانونی، متوقف شد.شرکت اعلام کرده است که با توجه به اینکه یکی از بدهکاران عمده شرکت علیرغم پیگیری ها و مذاکرات مکرر این شرکت نسبت به واریز اقساط خود اقدام کرده، از این رو موضوع به واحد حقوقی شرکت ارجاع داده شد و پس از پیگیری های مکرر و طی مراحل قانونی به عمل آمده این شرکت توانست در تاریخ هشتمبهمن ماه سال گذشته ملک رهنی شخص مذکور را به نام خود ثبت کند. لیکن با توجه به عدم تخلیه ملک موضوع مجدد از طریق نیروهای قضائی و ثبتی پیگیری و در نهایت در تاریخ  چهارم اردیبهشت ماه سال جاری ملک یاد شده تخلیه و تحویل این شرکت شد. این موضوع منجربه کاهش مطالبات معوق به میزان ۵۹ درصد شده است. لازم بذکر است در آمد حاصل از آن نیز درپایان اردیبهشت ماه محاسبه و در دفاتر این شرکت ثبت خواهد شد.

«کترام» افزایش نرخ داد: دیگر نمادی که طی روز جاری متوقف شد به شرکت شرکت تولیدی کاشی تکسرام تعلق داشت. دلیل توقف نماد این شرکت که در بورس تهران تحت عنوان «کترام» معامله می‌شود، افزایش قیمت انواع کاشی بوده است. مطابق با آنچه که شرکت اعلام کرده به موجب مصوبات داخلی شرکت میانگین قیمت محصولات از ۳۲ هزاز و ۵۰۰ تومان به ۳۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

«شکلر» ناکام در فروش املاک: نماد معاملاتی شرکت نیروکلر (شکلر) متوقف شد. دلیل توقف نماد این شرکت اطلاع رسانی در خصوص نتیجه مزایده برگزار شده بوده است. مزایده شرکت به دلیل عدم دریافت پیشنهاد قیمت قابل قبول مناسب جهت دو دستگاه واحدهای اداری واقع در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان استاد مطهری برگزار نشده است.

«غصینو» افزایش نرخ گرفت: نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو به دلیل تغییر نرخ محصولات خود لزوم اطلاع رسانی در این‌باره متوقف شد. همیشه بر این اساس شرکت اعلام کرده که نرخ محصولات بیسکویت خود را از هزار و ۶۶۰ تومان به ۲ هزار تومان افزایش داده است.    این افزایش نرخ طبق مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت اعمال شده  و از تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا درآمده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا