بورسبورس اوراق

تداوم جذابیت بورس

شاخص کل 2.69 درصد رشد کرد؛

 

ورود سرمایه های جدید به بازار سرمایه و گردش نقدینگی موجب شده تا بورس تهران امروز هم مانند روزهای گذشته به روند صعودی خود ادامه داده و شاخص با رشدی ۲.۶۹ درصدی همراه شود.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،ر وضعیت صعودی بازار سرمایه این روزها پرقدرت از سایر روندهای صعودی است. به طوری که نقدشوندگی بازار افزایش یافته و در کمتر سهمی قفل شدن نقدینگی را شاهد هستیم. از سوی دیگر، بازار مجددا به سهام شرکت های بزرگ روی چرخانده که همین موضوع می تواند عاملی برای عامل سبقت رشد شاخص کل از شاخص هم‌وزن پس از مدت‌ها باشد.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، سهام داران تعداد ۷ میلیارد و ۴۷۸ سهم را به ارزش ۱۹ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال خریداری کردند. در نتیجه این دادوستدها که در ۷۹۲ هزار دفعه انجام شد، شاخص کل با رشد ۵ هزار و ۶۲۳ واحدی به ۲۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد رسید که نسبت به دیروز ۲.۶۹ درصد رشد داشت. بیشترین تاثیر بر روند صعودی شاخص را نمادهای  فولاد،  فارس،  مبین،  کگل و  پارس،  شپنا و  فملی داشتند. ادامه توجه بازار به گروه فراورده های نفتی و دیگر نمادهای بزرگ بازار شاخص را در ادامه روند صعودی و سقف شکنی یاری کرد. در عین حال، شاخص کل هم وزن با رشدی ۸۹۹ واحدی به ۴۳ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.

 شاخص بازار اول ۳۹۸۱ واحد،  شاخص آزاد شناور ۶۲۰۸ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۸۹۹ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۶۲۶ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱۹۵۸ واحد رشد را تجربه کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا