اقتصاد کلان

نقدینگی مهمترین مشکل تولیدکنندگان

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی در حال حاضر مهمترین مشکل تولیدکنندگان داخلی است چرا که کالاها گران و ارزش پولی ملی در برابر دلار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدرضا منصوری در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: پیش از این برای خرید مواد اولیه هرچقدر پول در اختیار تولید کنندگان بود اکنون به یک سوم تقلیل یافته در نتیجه مواد اولیه را به یک سوم مقدار قبل می توانند خریداری کنند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: کم شدن مواد اولیه منجر به افت خروجی تولید و همینطور کاهش ساعات کار و نیروی انسانی در بنگاه های اقتصادی می شود.

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توان تولید در کشور بالاست متاسفانه اکثر کارخانه ها به دلیل کمبود مواد اولیه با یک شیفت در حال کار هستند.

وی در ادامه افزود: اگر مواد اولیه به اندازه کافی در دسترس باشد واحدهای تولیدی توان کار در دو و حتی سه شیفت را دارند.

منصوری اظهارداشت: امسال وضعیت تولید در کشور بهتر خواهد شد چون واردات انجام نمی شود به بیان دیگر وضع دلار به نحوی نیست که بتوان واردات انجام داد بنابراین این یک فرصت مغتنمی برای تولید داخلی است.

وی گفت: اگر تولیدکنندگان از این فرصت بتوانند خوب استفاده و در عین حال گرانفروشی نکنند و سود خود را کمتر و مردم را درک کنند طبیعی که می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برای رونق تولید در کشور مشکلات و موانع باید از مسیر راه برداشته و در عین حال حمایت های واقعی از تولید کنندگان صورت گیرد تابا طیب خاطر فعالیت های خود را دنبال کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا