صنعت، معدن، تجارت

خسارت ۳ هزار میلیاردی سیلاب به حوزه صنعت/ ۶۹ شهرک صنعتی آسیب دید

پلدختر- وزیر صنعت، معدن و تجارت، از خسارت سه هزار میلیارد تومانی سیلاب به زیربخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی ظهر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از برخی از واحدهای صنفی و مناطق سیل زده پلدختر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه بر اثر سیلاب اخیر خسارت‌های جبران ناپذیری به واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی و زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور وارد شده است.

وی، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ها تا کنون سیل نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به زیر بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت کشور خسارت وارد کرده و البته هنوز هم برآورد کامل نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر به ۶۹ شهرک صنعتی کشور آسیب وارد شده است، افزود: در حوزه نحوه حمایت از واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی آسیب دیده در حال جمع بندی هستیم و در روزهای آینده در جلسه هیئت دولت تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

رحمانی، گفت: تمهیدات مختلفی برای حمایت از واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته شده و به عنوان مثال پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات با سود پایین حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت و حمایت‌ها به صورت ترکیبی هستند.

وی، عنوان کرد: برآورد کامل میدانی از میزان خسارت‌ها انجام شده و به تفکیک به صنوف، واحدهای صنعتی و معدنی کمک خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: به عنوان نمونه پیشنهاد دو سال استمهال و بخشودگی مالیاتی برای واحدهایی که بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده اند به هیئت دولت ارجاع خواهد شد.

رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت و سایر نهادها از تمام ظرفیت خود در راستای حمایت از سیل زدگان استفاده خواهد کرد، افزود: در ابتدا اولویت پرداخت کمک‌ها با معیشت و مسکن افراد بود، اما در این مرحله کمک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی آسیب دیده در دستور کار قرار دارد و از تمامی منابع مادی موجود برای تحقق این هدف استفاده خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا