انرژی

پیش‌بینی رشد ۳ درصدی مصرف برق در تابستان

معاون هماهنگی انتقال توانیر گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، مصرف برق در تابستان امسال سه درصد افزایش می‌یابد و حدود ۶۰ هزار تا ۶۱ هزار مگاوات خواهد بود و آمادگی لازم برای تأمین این میزان برق را نیز خواهیم داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید زمان حسینی امروز در نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های کشور با تاکید بر این که مدیریت مساله یکی از مهمترین آیتم‌های برنامه‌های پیک ۹۸ در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طبق برنامه باید ۳۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گیرد، با توجه به همکاری مشترکان در سال گذشته، پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز تنشی در این حوزه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو و توانیر برای عبور از پیک ۹۸ اظهار کرد: در بخش‌های تولید و انتقال و توزیع و هم‌چنین مدیریت مصرف برنامه‌های متعددی تدوین شده است که اعتبارات لازم نیز تخصیص یافته که بتوانیم ظرف دو ماه آینده که وارد پیک می‌شویم، از این برنامه‌ها استفاده کنیم.

همچنین بخوانید

او با بیان این‌که بارش‌های اخیر باعث بهبود وضعیت نیروگاه‌های برق آبی شد گفت: نسبت به سال گذشته تولید نیروگاه‌های برق‌آبی دو برابر افزایش یافته که این مساله می‌تواند در گذر از پیک بسیار تأثیر گذار باشد.

وی افزود: در بخش تولید و توسعه و بهینه‌سازی نیروگاه‌ها در بخش انتقال و توزیع، توسعه و بهینه‌سازی شبکه توزیع را در دستور کار داریم و با توجه به مدیریت مصرف پیش‌بینی می‌شود که هیچ مشکلی در حوزه‌ی تأمین به وجود نیاید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا