امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

هنوز متولی برند حلال در کشور مشخص نیست

عضو انجمن محصولات پروتئینی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی می تواند به کاهش شایعات درباره گوشت، مرغ و فرآورده های این محصولات کمک کند، گفت:هنوز مشخص نیست متولی صنعت غذای حلال کیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هرمز مهبد، عضو انجمن محصولات پروتئینی و صنایع وابسته در نشستی خبری با اشاره به اینکه شایعات پیرامون گوشت، مرغ و فرآورده‌های این محصولات زیاد است، گفت: باید با فرهنگ سازی به کاهش این شایعات کمک کنیم، یکی از راه‌های کاهش این شایعات نیز برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که تولید کنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار می‌گیرند و مصرف کننده می‌تواند به طور شفاف در این زمینه با تولیدکننده و واردکننده بحث و گفتگو کند در نهایت شفاف سازی حاصل می‌شود.

وی درباره برگزاری سومین نمایشگاه میتکس (محصولات پروتئینی و صنایع وابسته) از ۲۸ آبان تا یک آذر در تهران، افزود: تیرماه سال آینده این نمایشگاه در تورنتو، در سال ۲۰۲۱ در یکی از کشورهای آفریقایی و سال ۲۰۲۲ در استرالیا برگزار می‌شود.

مهبد با تاکید بر اینکه مساله فعلی تمام صنایع فروش است و یک صنعت برای زنده ماندن احتیاج به فروش دارد، گفت: افزایش نرخ ارز موجب شده بازدید تمام نمایشگاه خارجی به شدت کاهش داشته باشد.

وی درباره برند حلال نیز افزود: بحث حلال در کشور ما یکی از مقوله‌های چالش برانگیز است چون اصلاً معلوم نیست متولی آن در کشور ما کیست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا