بورسبورس اوراق

ساخت سود ۳۵۳ریالی «غپاذر» برای هرسهم

 

شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در صورت های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد که توانسته است برای هرسهم ۳۵۳ریال سود بسازد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود هرسهم را ۳۵۳ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده، سود عملیاتی را ۱۳۹میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین سود خالص را ۷۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۷۱میلیارد ریال منتشر کرد.

“غپاذر” فروش داخلی خود را در این دوره به ارزش ۳هزار و۱۹۶میلیارد و ۱۷میلیون ریال و فروش صادراتی را ۱۸۹میلیارد و ۱۷۶میلیون ریال اعلام کرده است.

در پیش بینی های این شرکت ، نرخ فروش محصولات برای سال مالی۱۳۹۸ با توجه به کنترل قیمت گذاری عمده محصولات از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اعطای مجوز افزایش قیمت توسط ارگان های دولتی قیمت محصولات درج شده در سامانه کدال در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته و با توجه به افزایش هزینه ها در سال آتی، پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی دور از انتظار نیست. ضمنا در بقیه گروه های محصول از جمله محصولات پودری نرخ فروش بر اساس قیمت بازارو عرضه و تقاضا افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر “غپاذر” اعلام کرده نرخ خرید مواد اولیه برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸، و قیمت نهاده های دامی متاثر از نوسانات نرخ ارز بوده و بدلیل عدم ثبات قیمت ارز انتظار افزایش قیمت در سال آتی می رود . این امر قیمت شیر خام مصرفی که حدود ۷۵درصد از قیمت تمام شده را تشکیل می دهد با افزایش حداقل ۱۰درصدی مواجه خواهد کرد. همچنین قیمت مواد بسته بندی و سایر مواد مصرفی نیز به دلیل افزایش نرخ حقوق و دستمزد با افزایش روبه رو خواهد شد.

در طرح های توسعه ای این شرکت ، دارایی های در جریان تکمیل عمدتا مربوط به دستگاه بسته بندی پودری کیسه ای به مبلغ ۵میلیارد و ۵۳۷میلیون ریال است که در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار، برنامه ای برای راه اندازی آن در دست اقدام نیست.

“غپاذر” در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده است که مانده تسهیلات ۴۴درصد مربوط به تسهیلات اخذ شده از بانک توسعه صادرات و ۲۹درصد مربوط به بانک کشاورزی و مابقی مریوط سایر بانک ها است. همچنین این شرکت برآوردی از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ارایه کرده که با توجه به وضعیت شیرخام و افزایش بی سابقه قیمت های نهاده های دامی، انتظار می رود هزینه های مالی این شرکت در سال آتی مبلغ ۳۹ میلیارد ریال باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا