بین الملل

دستور قاضی آمریکایی به بانک‌های چین برای تحویل سوابق کره‌شمالی

یک قاضی منطقه‌ای آمریکا به ۳ بانک چینی دستور داده تا به خواست بازرسان آمریکا در مورد تحویل اسناد مربوط به نقل‌وانتقال میلیون‌ها دلار پول بر خلاف تحریم‌های کره‌شمالی، تن در دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یک قاضی منطقه‌ای آمریکا به ۳ بانک چینی دستور داده است تا به خواست بازرسان آمریکا در مورد تحویل اسناد مربوط به نقل‌وانتقال میلیون‌ها دلار پول بر خلاف تحریم‌های بین‌المللی کره‌شمالی، تن در دهند.

در این حکم، قاضی ارشد فدرال واشنگتن دی‌سی، بریل، هاول، به بانک‌های چینی دستور داده که اسناد مربوط به معاملات یک شرکت منحل شده هنگ‌کنگی با یک مؤسسه دولتی کره‌شمالی را به بازرسان تحویل دهند.

در بیانیه‌ای که برای عموم منتشر شده است، نامی از بانک‌ها، شرکت هنگ‌کنگی و یا مؤسسه دولتی کره‌شمالی برده نشده است. در این بیانیه آمده است که شرکت پوششی توسط دولت کره‌شمالی و یک فرد چینی تأسیس شده، که نامی از هیچکدام آنها برده نشده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت چین در هر سه بانک سهام مالکیتی را در اختیار دارد و دو مورد از این بانک‌ها در آمریکا شعبه دارند.

طبق احضاریه‌ای که دادگاه آمریکایی برای این سه بانک ارسال کرده است، خواسته شده به طیف گسترده‌ای از اسناد بانکی دسترسی داده شود، که بازه زمانی از سال ۲۰۱۲ به بعد را پوشش می‌دهد.

در این سند به تراکنش‌هایی تاکید شده است که در کل ۱۰۵.۳۴ میلیون دلار ارزش دارند، که این شامل نقل‌وانتقال ۴۵.۷۸ میلیون دلار از طریق حساب‌های آمریکایی بانک اول، ۱.۶۳ میلیون دلار از طریق حساب‌های بانک دوم و ۵۷.۹۳ میلیون دلار از طریق حساب‌های آمریکایی بانک سوم، می‌باشد.

قاضی تا ۲۸ مارچ مهلت داده است که نمایندگان این بانک‌ها به درخواست دادگاه پاسخ دهند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا