اقتصاد کلان

الحاق به wto پشت درهاى دیپلوماتیک/ انتظارات بخش خصوصى از دولت دوازدهم

– رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که ایران براى عضویت در wto عجله اى ندارد، گفت: مناسبات ایران با برخى کشورها در حالت عادى نبوده بنابراین بایستى بستر مبادلات با برخى کشورهایى که از منظر مناسبات سیاسى و دیپلوماتیک دچار مشکل هستیم فراهم شود زیرا بدون اجماع کارى در سازمان تجارت جهانى پیش نخواهد رفت.

مجتبى خسروتاج در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى میزان، در ارتباط با آخرین وضعیت ایران براى عضویت در wto (سازمان تجارت جهانى) اظهار کرد: پیشرفت کار براى عضویت کشورمان در wto( سازمان تجارت جهانى) منوط به داشتن اجماع اعضاى عضو این سازمان بوده و همچنین با توجه به سیاست حمایتى ایران، عجله اى براى عضویت در این سازمان وجود ندارد.
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با توجه به اهمیت حمایت از تولید داخلى و مورد تاکید قرار دادن این امر در سال هاى اخیر باید به مذاکرات پیوستن به سازمان تجارت جهانى نگاه کرد.
وى خاطر نشان کرد: مناسبات ایران با برخى کشورها در حالت عادى نبوده بنابراین بایستى بستر مبادلات با برخى کشورهایى که از منظر مناسبات سیاسى و دیپلوماتیک دچار مشکل هستیم فراهم شود زیرا بدون اجماع کارى در سازمان تجارت جهانى پیش نخواهد رفت.
 رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سیاست هاى اقتصاد ایران در بخش تجارت، گفت: آنچه امروزه اقتصاد ایران باید در بحث صادرات به آن توجه زیادى داشته باشد درک درستى از اهمیت بالا صادرات براى دولت ها است.
وى ادامه داد: از سوى دیگر بخش خصوصى  که یکى از ارکان اصلى صادرات غیر نفتى است از دولت ها انتظار دارد مشکلاتشان برطرف شود. 
خسروتاج با بیان این که یکى از مهمترین انتظارات بخش خصوصى از دولت دوازدهم دیده شدن سهم بخش خصوصى در برنامه ها و سیاست هاى دولت است، اظهار کرد: انتظار بخش خصوصى از دولت دوازدهم این است که در برنامه ها و سیاست هاى دولت آتى بخش خصوصى سهم بسزایى ایفا کند و انتظارات  بخش خصوصى در آن لحاظ شود.
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: بخش خصوصى به دنبال سهم خود از اقتصاد ایران بوده و این به این معنا نیست که این سهم با منافع ملى مقایرتى خواهد داشت. 
وى انتها خاطر نشان کرد: باید در دولت دوازدهم گوش شنوایى باشد البته درست است که بخش خصوصى به دنبال منافع مادى بوده اما این منافع در قالب اشتغال زایى و غیره همسو با منافع ملى و حاکمیتى خواهد بود.
انتهاى پیام/
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا