امور زیربناییراه و ساختمان

تحویل ۴۱۲ واحد مسکن مهر به حاشیه‌نشینان محله غم‌تسلی کنگاور

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه، دو پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،‌ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمانشاه در این استان حضور دارد درباره اهداف و برنامه‌های این سفر اظهار داشت: با توجه به سفر امروز رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه که بابت افتتاح چند پروژه بزرگ ملی و شروع به کار تعدادی از پروژه‌های جدید توسعه‌ای در استان است، وزارت راه و شهرسازی هم چندین پروژه را به طور همزمان با این حضور افتتاح کرده و برخی از آنها آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها که بسیار مهم است در بحث ساماندنی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی محله حاشیه‌نشین غم تسلا در شهرستان کنگاور خواهد بود. در این پروژه مسکونی که در قالب فرصت پروژه مسکن مهر است احداث ۴۱۲ واحد از سال گذشته آغاز و با شتابی خوب طی ماه‌های اخیر با لطف خداوند به پایان رسید.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کل مردم ساکن در این منطقه حاشیه‌نشین به این ۴۱۲ واحد منتقل شدند و به هرکدام از ساکنان یک واحد بدون اینکه وجهی پرداخت کنند، داده شد. دفترچه‌های اقساط این واحدها به این مردم تحویل و همه آن‌ها جابه‌جا شدند. با هماهنگی‌های صورت گرفته محیط قبلی که در آن زندگی می‌کردند تخریب و در اختیار شهرداری قرار گرفت. قرار است از این محل به عنوان فضای سبز و ایجاد خدمات عمومی بهره‌برداری صورت بگیرد و این پروژه امروز به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور آقای رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه با اشاره به دیگر پروژه در استان کرمانشاه که با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، گفت: دیگر پروژه‌ای که امروز در استان کرمانشاه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد یکی از پروژه‌های کریدوری برای ترافیک‌های بین استانی است. این پروژه شریانی در جاده کنگاور به نهاوند است که حدود ۱۷ کیلومتر آن درون کرمانشاه قرار دارد.

وی ادامه داد: پیمانکار مربوطه امروز عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می‌کند و باقی مانده آن که در استان همدان قرار دارد، حدود ۱۵ کیلومتر است. با اتمام کار این دو قطعه مسیر نهاوند به همدان کامل خواهد شد و ترافیک عبور و مرور را در این کریدور خواهیم داشت.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا