صنعتصنعت، معدن، تجارت

فعالیت ۳ شرکت تولید کاغذ تحریر در ایران

رئیس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا ایران از فعالیت تنها سه شرکت تولید کننده کاغذ تحریر در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابوالفضل روغنی گلپایگانی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: دو شرکت از این سه شرکت تولیدی کاغذ تحریر در بازار بورس حضور دارند.

وی همچنین اظهارداشت: بازار بورس به معنا و مفهوم شفافیت کامل وجود صورت حساب ها ی مالی روی سایت هاست.

رئیس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا ایران گفت: شرکت دیگری که در بورس حضور ندارد به دلیل حضور سهامداران و بازرس قانونی به هیچ وجه امکان دو دفتره بودن در این مجموعه وجود ندارد بنابراین تولیدات شرکت از مبادی قانونی با صدور فاکتور روانه بازار می شود.

وی در ادامه افزود: کاغذ یک کالای حساسی است و همیشه دستگاه های نظارتی برروی این کالا نظارت دارند.

روغنی گلپایگانی تصریح کرد: کاغذ هم در جی.دی. پی تاثیرگذار است و هم به عنوان یک محصول فرهنگی در جامعه شناخته می شود.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: سه شرکت بزرگی که هم اکنون در کشور اقدام به تولید کاغذ می کنند محصولات خود را به یکسری مشتری های سنتی ویکسری مصرف کنندگان دولتی مانند آموزش و پرورش، شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی و چاپخانه های افست می فروشند.

رئیس سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوا ایران گفت: شرکت های بزرگ به هیچ وجه به شبکه های خرده فروشی ارتباط ندارند چون نه مقرون به صرفه و نه این امکان برای آنان وجود دارد بنابراین محصولات خود را به شبکه های عمده فروشی، افراد هویت دار و شناسنامه دار عرضه می کنند.

وی افزود: متاسفانه در شبکه های خرده فروشی سیستم نظارتی و کنترلی دقیقی وجود ندارد و این اشکال جدی که باید برطرف شود.

روغنی گلپایگانی اظهارداشت: کاغذهای که امروز در بازار گران به فروش می رسد به هیچ وجه کاغذ داخلی نیست بلکه کاغذهای خارجی که بوسیله تجار وارد کشور شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و عضو هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های ناشران کشور نیز در این برنامه گفت: مهر ماه سال ۱۳۹۷ به میزان ۲۰۲ هزار تن کاغذ وارد کشور شد.

محمد مهدی داوودی پور افزود: بطورکلی از لحظه ورود نخستین محموله کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور تا امروز ۲۳ هزار تن کاغذ به تعاونی های ناشران به عنوان توزیع کننده کاغذ در این حوزه اختصاص یافته است.

وی در ادامه یادآور شد: تعاونی ها کاغذ را کیلویی شش تا شش هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می کننددر حالیکه قیمت هر کیلو از این کالا هم اکنون در بازار ۲۰ هزار تومان است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا