صنعت، معدن، تجارت

موسوی لارگانی : دولت برای مقابله با گرانی برخورد تعزیراتی را تشدید کند

نماینده مجلس گفت: دولت نشان داده اگر اراده مستحکمی برای جلوگیری از گرانی داشته باشد می‌تواند در زمان مناسب عملکرد درستی را از خود به نمایش بگذارد چنان که با یک دستورالعمل سازمان تعزیرات حکومتی توانست قیمت مرغ را از سقف ۱۹ الی ۲۰ هزار تومان در پایتخت به حدود ۱۱ هزار تومان برساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته رئیس جمهور به وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کشور دستور داد تا به‌منظور کنترل و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، اقدامات لازم و مؤثر را در توزیع، عرضه و فروش کالاها با قیمت مناسب به‌عمل آورند.

موسوی لارگانی : دولت برای مقابله با گرانی برخورد تعزیراتی را تشدید کند

همچنین بخوانید

روحانی در ادامه صدور این دستورات به وزیر دادگستری نیز دستور داد تا سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشان مطابق با قوانین و مقررات برخورد کند.

سیدناصر موسوی‌لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به اقدام به موقع رئیس جمهور گفت: این احکام و دستور آقای روحانی را باید به فال نیک گرفت و به تحقق آن امیدوار بود و همچنین از آن حمایت کرد.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهور در مورد موظف کردن ۴ وزیر برای مبارزه با گران‌فروشی نشانگر اراده‌ی دولت برای برای تأمین معیشت مردم و جلوگیری از چسبندگی قیمت‌های کالاهای اساسی است که مستقیما بر معیشت شهروندان تاثیر دارد.

موسی لارگانی تاکید کرد: چنین موضوعی می‌تواند موجب اعتماد عمومی مردم هم بشود که نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت.

به گفته نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی پیش از این، دولت نشان داده اگر اراده مستحکمی برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی داشته باشد، دامنه نوسان قیمت‌ها چندان پر جنب و جوش نخواهد بود و می‌تواند در زمان مناسب عملکرد درستی را از خود به نمایش بگذارد چنان که با یک دستورالعمل و تاکید بر مقابله با گرانفروشی، نیروی نظارتی چون سازمان تعزیرات حکومتی توانست قیمت مرغ را از سقف ۱۹ الی ۲۰ هزار تومان در پایتخت به حدود ۱۱ هزار تومان برساند، همچنین در قیمت گوشت قرمز گرم هم شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم.

وی با تاکید بر نقض نظارت بر کنترل قیمت ها افزود: تجربه کنترل قیمت گوشت قرمز اما نشان می‌دهد نظارت، مولفه‌ای اساسی و تأثیرگذار است زیرا با وجود واردات گسترده‌ این ماده‌ پروتئینی در ماه‌های پایانی سال گذشته، عدم وجود نظارت کافی، مانع تأثیر جدی آن در نرخ باراز و کنترل قیمت این کالای اساسی شد.

این نماینده مجلس با ارائه پیشنهادی برای نظارت هرچه بهتر بر بازارها گفت: در بازار عرضه کالاهای اساسی باید مانیتورینگ قیمت ها وجود داشته باشد و چگونگی عرضه و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی از فروشندگان به شکل موثری کنترل شود. مطابق اظهارات کارشناسان تنظیم بازار، در حال حاضر، بازار برنج خارجی تحت کنترل است و به اندازه نیاز برنج وجود دارد لذا، آستانه ماه مبارک رمضان افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به در اختیار دادن سبدهای حمایتی می‌توان به اقدام دیگر دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد. نباید فراموش کنیم که در این شرایط اقتصادی و تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا که در فروش نفت تولیدی ایران تداخلی ایجاد کرده است، مدیریت بازار کار بسیار مشکلی است به همین دلیل به نظرم باید با همکاری سایر نهادها در کمک به دولت از وضعیت کنونی خارج شویم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا