صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۱۳۴۰ درصدی تشکیل پرونده‌های تخلف

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از افزایش ۱۳۴۰درصدی پرونده‌های تشکیلی در سال گذشته توسط این سازمان خبر داد و گفت: کشف کالای قاچاق توسط سازمان حمایت ۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش در گردهمایی مدیران ارشد این وزارتخانه با اشاره به افزایش اهمیت بازرسی و نظارت در سال ۹۸، گفت: رسیدگی به عدم ایفای تعهد را در برنامه داریم که در این خصوص از ۲۴ هزار پرونده‌ای که عدم ایفای تعهد دارند ۷۰۰ شرکت بیش از ۸۰ درصد عدم ایفای تعهد داشتند، البته برخی از این پرونده‌ها مشکل مدارک دارند.

وی از تکلیف دولت به این سازمان برای اعلام روزانه قیمت ۹۲ قلم کالایی و ارسال گزارش آن برای رئیس جمهور خبر داد و تاکید کرد سازمان‌های صمت استانی با افزایش در تعداد مأخذ و دقت در تکمیل بانک قیمت برای تحلیل بهتر سازمان حمایت باید جدی باشند.

تابش درباره مسائل مربوط به قیمت گذاری خدمات و کالا گفت: مرجع کارشناسی قیمت در کشور اعم از خدمات و کالای شهرداری‌ها، وزارت راه، شرکت‌های دولتی و خصوصی و …سازمان حمایت است و کارگروه تنظیم بازار هم مرجع تصمیم گیری درباره قیمت خدمت و کالا است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا