ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اظهارات وزیر ارتباطات درباره "نسخه الکترونیکی"

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید دارد که باید مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح نسخه الکترونیکی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری‌جهرمی صبح امروز در جلسه کارگره سلامت استان کرمان بر لزوم باز بودن رقابت در عرصه خدمات نرم افزارها تاکید کرد و افزود: اگر این کار انحصاری شود به معنای وجود فساد و رانت است و بایستی جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: باید از یک درگاه واحد امکان رصد این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیمه سلامت ایجاد شود.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان نشان از عزم جدی و مدیریت جهادی در این حوزه دارد، اظهار کرد: اتصال بین تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا حدی ایجاد شده است و باید با سایر واحدها نیز اتصال برقرار شود.
ضرورت رقابت در عرصه خدمات نرم افزارها

وی بر لزوم باز بودن رقابت در عرصه خدمات نرم افزارها تاکید کرد و افزود: اگر این کار انحصاری شود به معنای وجود فساد و رانت است و باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: دولت الکترونیکی باید خدمات الکترونیکی به صورت رقابتی به همه ارایه دهد و دولت الکترونیکی برای جلوگیری فساد آمده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: وقتی صحبت از یکپارچه نرم افزارها به میان می آید هر دستگاه در صدد است که نرم افزار خود را اجرایی کند که در این رابطه چندین سامانه با چندین بانک و زیرساخت ایجاد می شود و در نهایت مردم خدمات نمی‌گیرند و صرفه جویی در هزینه‌ها محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نرم افزار بیمه سلامت برای بیمه سلامت است، مسئول خوشه سلامت را وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: استاندارد گذاری بین دستگاهی در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده است و همه کمک می‌کنیم که استاندارد تبادل ارتباطات بین این موارد درست شود و در این راستا دیگر تفاوتی نخواهد داشت که بیمه تامین اجتماعی یا بیمه دیگر است.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور به دولت تکلیف کرده است که چهار خدمت الکترونیکی پایه در ۸۰ درصد روستاهای کشور بالای ۲۰ خانوار ارایه شود و در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای ما پوشش اینترنت دارند.

قابل ذکر است، چهار خدمت الکترونیکی پایه شامل امکانات فراهم سازی ارتباطی برای دهیاری ها، خانه بهداشت و سلامت، بانک داری با پست بانک، آموزش و پرورش است.

اراده و هماهنگی، مشکل اصلی توسعه دولت الکترونیک است

وی مشکل اراده و هماهنگی را مشکل اصلی توسعه دولت الکترونیک دانست و بیان کرد: در دولت الکترونیک مشکل اتصال و استاندارد نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این سیستم باید یکپارچه شود و باید گفت که در دولت الکترونیک حرف معنا نمی دهد و مردم باید با چشم و در عمل آن را ببینند. سیاست دولت الکترونیک این است که براساس توانمندی های استان ها و متناسب با تقاضا و فرهنگ مردم سیستم ها را سفارشی سازی کند تا استفاده از آنها برای مردم راحت باشد و در این زمینه زنجیره آماده است.

آذری‌جهرمی عنوان کرد: رییس جمهور تاکید داشته است که در سال جاری موضوع سلامت الکترونیک به پایان برسد و در هرماه یک پروژه ملموس برای مردم انجام شود.

وی با تاکید برآنکه تا پایان سال ۱۳۹۸ تلاش می کنیم ساب سیستم ها را در کشور گسترش دهیم، بیان کرد: به نظر نمی رسد که تا پایان سال جاری بتوان به دلیل گستردگی سیستم های وزارت بهداشت تمام قسمت ها را الکترونیکی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این طرح را می توان به سایر نقاط تعمیم داد، اظهار کرد: مهندسی اجتماعی و پیاده سازی خوبی برای انجام شده است و نیازمند تعامل و ارتباط با سایر دستگاه هاست بادی کمک کرد تا این طرح با سرعت بیشتری در همه نقاط اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، استاندار کرمان نیز در این جلسه استاندار کرمان بر ارزیابی این پروژه تاکید کرد و افزود: ایجاد زیرساخت ها و آموزش برای اجرای این کار مهم است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا