بورسبورس اوراق

صنایع ساختمانی و پتروشیمی صنایع پیشرو در بازارسرمایه

مدیرعامل کارگزاری «دلیران پارس» مطرح کرد:

 

حسن رضا دلیری معتقد است افزایش قیمت سهم‌ خوشحال‌کننده است، اما همواره در بازار سرمایه این احتمال وجود دارد که به علل مختلف مانند رکود تورمی مسیر حرکت شاخص تغییر کند.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس با اشاره به روند رو به رشد بازار در حدود سه ماه گذشته گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، بسیاری از صنایع مختلف هنوز رشد متناسب با این موضوع را تجربه نکرده اند. این شرایط نشان‌ دهنده وجود پتانسیل در بسیاری از صنایع  است. صنایع ساختمانی و پتروشیمی و در مجموع صادرات محور ها با  افزایش درآمد مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به جریان ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه این موضوع را ناشی از جذابیت ایجاد شده در این بازار در مقایسه با سایر بازارهای پولی و مالی دانست و اذعان داشت که پایین بودن نرخ بهره بانکی در مقایسه با نرخ تورم واقعی یکی از علل هجوم نقدینگی به بازار سرمایه است.

این فعال بازار سرمایه توضیح داد: البته باید در نظر داشته باشید که هنگام رشد های شارپی، احتمال اصلاح هم وجود دارد؛ این موضوع نکته‌ ای است که فعالان بازار سرمایه باید به آن توجه داشته باشند.

وی در خصوص اثر تحریم‌ ها روی شرکت‌ ها تصریح کرد: مهمترین اثر تحریم‌ ها جلوگیری از بازگشت پول به خصوص در صادرات است؛ این موضوع سبب ایجاد رکود می‌شود. اما نظام پولی بین الملل که در راس آن مجموعه های وابسته به امریکا هستند به خاطر منافع خودشان تمایلی به همکاری مستقیم و روشن با ایران ندارند، مگر اینکه منافع ویژه‌ای در این راستا داشته باشند. البته این موضوع در اقتصاد ایران تازگی نداشته و مسیرهای جایگزین برای ورود به پول به کشور وجود دارد.

دلیری در پایان گفت: با توجه به روند افزایشی نرخ دلار، شرکت‌ های صادرات محور با رشد مواجه می‌شوند اما در این میان به لحاظ ایجاد تورم با آثار مثبتی در سبد اقتصاد خانوار مواجه نخواهیم شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا