انرژیبورسبورس انرژی

کاهش سخت‌گیری‌ها نسبت به بخش خصوصی می‌تواند فروش نفت در بورس را تسهیل کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کاهش سخت‌گیری‌ها نسبت به بخش خصوصی می‌تواند فروش نفت در بورس را تسهیل کند، گفت: اگرچه باید سختگیری‌ها به بخش خصوصی کم شود اما باید در عین حال نظارت نیز وجود داشته باشد تا شاهد ظهور و بروز زنجانی‌ها در کشور نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی گلمرادی  با اشاره بهعرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی که منجر به فروش ۷۰ هزار بشکه‌ای نفت در روز نخست عرضه شد، گفت: عرضه نفت در بورس مناسب‌ترین روش فروش این محصول است چراکه شرایط رقابتی سالمی را ایجاد می‌کند ضمن آنکه می‌توان فروش نفت را در شرایط تحریم محقق کرد.

کاهش سخت‌گیری‌ها نسبت به بخش خصوصی می‌تواند فروش نفت در بورس را تسهیل کند

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌های عرضه نفت در بورس به مرور در حال ایجاد هستند، ادامه داد: کاهش سخت‌گیری‌ها و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی می‌تواند فروش نفت در بورس را تسهیل کند و فروش بیشتر را رقم زند.

نظارت‌ها کم نشود تا شاهد ظهور و بروز زنجانی‌ها در کشور نباشیم

وی با اعتقاد با اینکه وزارت نفت باید سازوکارهای افزایش فروش نفت در بورس را با در نظر گرفتن تحریم‌ها ادامه دهد، افزود: اگرچه باید سختگیری‌ها به بخش خصوصی کم شود اما باید در عین حال نظارت نیز وجود داشته باشد تا شاهد ظهور و بروز زنجانی‌ها در کشور نباشیم.

قبول سفته و تضامین آسان از خریداران، ازجمله برای حل مشکل فروش نفت در بورس

گلمردای به برخی از اقدامات شورای عالی اقتصادی قوا برای حل مشکل فروش نفت در بورس اشاره کرد و گفت: فروش نفت در بورس با ۲۰درصد عرضه ریالی و ۸۰درصد ارزی آغاز شد اما اکنون برای تسهیل فروش این میزان تغییر کرده است، همچنین قبول سفته و تضامین آسان از خریداران، ازجمله اقدامات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا برای حل مشکل فروش نفت در بورس است.

نبود حساب ارزی بین‌المللی یکی از دلایل شکست چندین دوره گذشته عرضه نفت در بورس

عضو کمیسیون انرژی مجلس از نبود حساب ارزی بین‌المللی، بی‌اعتمادی خریداران به دلیل عدم عرضه پایدار، زمان‌بر بودن نقل و انتقالات مالی به دلیل مسدود بودن بانک‌های ایرانی در خارج از کشور به دنبال تحریم‌ها و… به‌عنوان برخی از دلایل شکست چندین دوره گذشته عرضه نفت در بورس اشاره کرد./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا