انرژی

تولید نفت روسیه کاهش بیش‌تری پیدا می‌کند

تولید نفت روسیه در پی محدود شدن صادرات به دلیل آلودگی نفت، این هفته یک میلیون بشکه در روز دیگر کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نفت آلوده‌ای که از طریق خط لوله دروژبای شرکت ترانس‌نفت منتقل شده است، باعث شده است اپراتور این خط لوله از تولیدکنندگان نفت روسیه بخواهد حجم عرضه خود را ۱۰ درصد دیگر کاهش دهند.

این مسئله آلودگی که ترانس‌نفت آن را عمدی اعلام کرده باعث دردسر روسیه شده است اما پالایشگاه‌های اروپایی بدترین آسیب را متحمل شده‌اند و کشورهای لهستان، جمهوری چک و مجارستان ناچار شده‌اند ۸ میلیون بشکه از ذخایر نفت خود را برداشت کنند تا فعالیت پالایش آن‌ها ادامه پیدا کند. این اتفاق درست زمانی افتاد که بازار نسبت به محدود شدن عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا نگران بود.

تولید نفت روسیه در آوریل به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد، با این حال این سطح همچنان بالاتر از سقف تولید ۱۱.۱۹۱ میلیون بشکه در روز است که با اوپک توافق کرده بود. روسیه ماه گذشته به عدم تمایل خود برای ادامه محدودیت عرضه پس از ژوئن اشاره کرد.

عربستان سعودی وعده داده است در صورت کمبود عرضه، به نیازهای بازار پاسخ دهد اما عربستان سعودی به افت تولید در ونزوئلا و ایران و نه روسیه اشاره کرده است.

انتظار می‌رود ترانس‌نفت جریان نفت را تا چند هفته دیگر از سربگیرد اما ممکن است مدتی طول بکشد تا تجهیزات پالایش آسیب دیده به دلیل وجود آلودگی در نفت خام تعمیر شوند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، روسیه یک تحقیقات کیفری را درباره منبع آلودگی نفت خام آغاز کرده است. نخستین نفت پاک از زمان اعلام آلودگی، به بلاروس رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا