خودروصنعت، معدن، تجارت

بررسی خودرو بنز G 550 مدل ۲۰۱۶

 

کمپانی مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸، از نسل دوم شاسی بلند خود کلاس G رونمایی کرد. خودرو جی ۵۵۰ در اصل برای مصارف نظامی و امدادی به سفارش ایران ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروزه نه تنها از این محصول مرسدس بنز در ارتش کشورهای مختلف دنیا استفاده می‌شود بلکه به عنوان خودروی لوکس و جذاب مورد توجه بازار جهانی قرار گرفته و به نمادی جذاب در جاده های شهری تبدیل شده است. با توجه به قیمت، به نظر می‌رسد که این خودرو خریداران منحصر به فردی دارد.  طراحی خارجی و اتاق خودرو از سال ۱۹۷۹ تاکنون تغییر چندانی نکرده است. با وجود بروز رسانی های انجام شده،  این خودرو وقار و صلابت آلمانی خود را حفظ کرده است. هر چند کمپانی مرسدس بنز اعلام کرده تولید این خودروی افسانه‌ای به زودی متوقف می شود.  اتاق این خودرو روی قطعات مکعبی از فولاد سوار شده است تا بتواند قدرت و صلابت بیشتری داشته باشد.  اغلب شاسی بلند های مدرن حس قرارگیری در یک اتاق کوچک را به شما می دهند اما در مورد این خودرو چنین نیست.

 مشخصات فنی

 خودرو جی ۵۵۰ دارای یک موتور توربو v شکل ۸ سیلندر ۴ لیتری است که ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور نیرو تولید می کند. این نیرو به وسیله یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. ۳ دیفرانسیل قدرتمند و سیستم انتقال ۷ سرعته شرایط را برای عبور از مسیرهای مختلف آسان می‌کنند.  سیستم کروز کنترل و تعادل در این مدل تعبیه شده است. خودرو در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد البته هنگام عبور از پیچ ها می توان فشار وارد استخوان ها را حس کرد. G۵۵۰ به دلیل محدودیت الکتریکی نمی تواند بیشتر از سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. مصرف سوخت بالای این خودرو باعث می شود که خیلی از افراد از خرید آن صرف نظر کنند. با توجه به سیستم چهارچرخ هدایت، این مدل از رنجروور عملکرد بهتری دارد. مرسدس بنز ادعا می کند این خودرو می تواند از شیب ۸۰ درصد هم عبور کند.

 طراحی داخلی کابین

 طراحی داخلی جی ۵۵۰ از رقبای نظامیان خیلی بهتر است.  با وجود پنجره های بزرگ آن نمای بیرون  به خوبی قابل مشاهده است. صندلی ها راحت و قابل تنظیم هستند. همچنین فضای پا در صندلی‌های عقب مناسب است و سرنشین عقب بالاتر از سرنشین جلو قرار می گیرد. فضای باراین خودرو نیز مناسب و مفید است. جی ۵۵۰ دارای یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۸ اینچی است.

 خودرو G 550  ترکیبی کامل از کارایی، لوکس بودن، قدرت، توانایی و تاریخ است.  تجربه رانندگی با این خودرو بسیار جذاب و منحصر به فرد است.  قیمت پایه این خودرو قدرتمند و با عظمت ۱۲۰ هزار دلار اعلام شد که به مراتب گران تر از شاسی‌بلندهای لوکس دیگری است که برای رانندگی در جاده های صعب العبور مناسب هستند.

 برای خرید و فروش خودرو بنز جی ۵۵۰ مدل ۲۰۱۶ می توانید به بخش خودرو سایت دیوار که بزرگترین مرجع درج آگهی رایگان است مراجعه نمایید.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا