ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربناییپرداخت الکترونیک

فیس‌بوک روی پروژه مخفی به نام لیبرا برای ایجاد شبکه ارزهای رمزنگاری‌شده کار می‌کند

 

به گفته وال استریت ژورنال، شرکت فیس‌بوک یک سالی می‌شود که روی پروژه مخفی با نام «پروژه لیبرا» همکاری می‌کند تا بتواند سیستم پرداخت مبتنی بر ارزهای رمزنگاری‌شده خود را بسازد. براساس گزارش منتشرشده، این غول رسانه اجتماعی به دنبال معرفی کوین دیجیتالی است تا ۱/۵ میلیارد کاربر آن بتوانند این کوین‌ها را از طریق فیس‌بوک یا دیگر وب‌سایت‌ها برای یکدیگر بفرستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، فیس‌بوک برای راه‌اندازی این سیستم قصد جذب سرمایه یک میلیارد دلاری دارد و برای این کار با ده‌ها شرکت مالی و پذیرندگان آنلاین صحبت کرده است. با اینکه این شرکت هیچ اظهارنظری درباره اخبار منتشرشده ارائه نکرده است؛ اما سخنگوی فیس‌بوک در ایمیلی که برای بیزنس اینسایدر فرستاده اینطور توضیح داده بود که: «فیس‌بوک هم مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای بهره‌مندی و استفاده بیشتر از قدرت فناوری بلاکچین است.»

همچنین بخوانید

فیس‌بوک در فرایند انجام این کار با شرکت‌های ویزا، مسترکارت و پردازنده پرداخت فرست دیتا مشارکت دارد و از طرف دیگر درمورد پذیرش این کوین و انجام سرمایه‌گذاری روی این پروژه، با شرکت‌های تجارت الکترونیکی و اپلیکیشن‌های مرتبط گفت‌وگو کرده و سعی دارد نظر آنها را باتوجه به ویژگی صفر بودن هزینه کارمزد پردازش کارت، به این سیستم خود جلب کند.

این شرکت رسانه اجتماعی قصد دارد تا پشتوانه کوین خود را ذخایر دلاری قرار دهد تا به این ترتیب بتواند ثبات ارزش آن را حفظ کند و نسبت به دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین در معرض بی‌ثباتی کمتری در بازار قرار گیرد. معرفی یک استیبل‌کوین می‌توانند پاسخ مناسبی به نگرانی‌های موجود در مورد امنیت و حریم خصوصی کاربران باشد. هرچند که باوجود سواستفاده‌ها، ناسازگاری‌ها وسرقت‌های که در موارد متعددی در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده رخ داده است، نمی‌توان منکر وجود ریسک‌ها و خطرات احتمالی شد.

همچنین اخبار منتشرشده دیگری نشان می‌دهد که فیس‌بوک در حال کار کردن روی پرداخت مجازی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق آن و با استفاده از اعتبار فیس‌بوکی خود، در وب‌سایت‌های دیگر خریدهایشان را انجام دهند.

بلومبرگ و نیویورک تامیز پیشتر گزارش داده بودند که فیس‌بوک در حال توسعه کوین دیجیتالی است تا به کاربران واتس‌اپ امکان انتقال پول را فراهم کند.

منبع: Business Insider

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا